Fietsenrek

lisard 1

Nieuw lid
Zaterdag heb ik mijn Roomster Sport van 2006 met 37000 km op de teller afgehaald. In het instructieboek zag ik dat er een fietsenrek voor 2 fietsen is die je in de achtebak kan zetten. Heeft hier iemand ervaring mee?

Ik zie jullie positieve reactie met belangstelling tegemoet

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum. Leuk om te lezen dat je een Roomster gekocht hebt met een mooie km stand. Ik heb net de Roomster ingeruild voor een Fabia Tiptronic.

Boet

Actief lid
Hé Lisard,

Nope. Helaas geen ervaring mee. Ik weet wél dat je dan het voorwiel dient te demonteren. Een alternatief is de achterstoelen dubbel te klappen (of eruit te halen) en twee fietsen schuin in de auto te proppen. Stuur eerst en dan dwars. Niet een heel elegante oplossing, maar het kan wel.

Captain Hook

Forumguru
Het grote verschil tussen je fietsen er los 'in te proppen' versus dat officiële rek, is het feit dat ze dan goed vastzitten. In het geval van plotseling remmen, of erger, een noodstop, krijg je tenminste geen stalen rossen als projectiel in je nek. :ahum:

sphyrnidus

Nieuw lid
Hallo
Ik ben nieuw hier op het forum. Ik had enkele jaren geleden een Roomster, nu een Fabia.
Ik had dat fietsenrek er in zitten. Je kan eer dus fietsen inzetten met een uitneembaar voorwiel, racefiets of mountainbike dus.
Die staan er dan prima in. Toen de Roomster weggging heb ik dat ding meegegeven, niet bedenkend dat er een jaar later weer een Fabia zou zijn, helaas.

Bovenaan Onderaan