"File voor u" Navigatie Amundsen

ajan

Lid
Als je op het Amundsen systeem op de trafficknop drukt, wordt de lijst met verkeersstoringen vernieuwd. In dat scherm zit ook een knop 'File voor u' met een aantal kilometers dat je met de middelste knop kunt instellen.
Wat is hier nu precies de functie van?

Groet
Arjan

Superbbb

Nieuw lid
Volgens mij geef je de NAV dan opdracht een alternatieve route te kiezen omdat er een file voor je staat, het aantal km dat je kan instellen is het aantal km file voor je of de afstand tot aan de file voor je (wellicht staat dit in het manual?)

Als ik me niet vergis, geeft deze functie de files weer op het traject wat in je routeplanner is ingegeven. Deze functie zie je nl. niet als je zonder route gewoon de kaart weergeeft op je scherm.

hemi24

Forumguru
Ik ga mee met het antwoord van Superbbb, zo staat het namelijk ook in het boekje wat ooit een keer in het dashboardkastje is gelegd..!

MarcoO2

Forumguru
Superbbb heeft ook gelijk... check het maar eens.

Dat je het niet ziet als je geen route ingegeven hebt is logisch, hoe moet het systeem anders weten waar je hen wilt...?

ajan

Lid
Bedankt voor de reacties.
Ik heb in de manual zitten zoeken, maar kan deze functie niet terug vinden.
Als het inderdaad de file voor je is die je handmatig in kunt stellen, vind ik het nog steeds vreemd.
Ik reed van de week op de A1 van Barneveld naar Apeldoorn. Het minimum aantal kilometers dat ik in kon stellen was 18 KM (Het stuk dat ik nog op de A1 moets rijden) en het maximim was 28 (het resterende aantal km's van de rit).
Dat zou betekenen dat het hele stuk A1 vol files staat??

EdK

Forumguru
Ajan: ik heb hetzelfde op mijn JVC NX7000, en het wordt doorgegeven via TCS !
Dus als zij niet recent materiaal doorsturen heb jij foute info

Ik zelf heb dan nog de keuze om alle file's en politieposten te bekijken of als ik een route heb opgegeven in me GPS dan kan ik ook kijken op de route.

Ervaring is dat het vaak klopt, maar soms door oude info dat er geen file is
Tevens heb ik de keuze om met meerdere afstanden deze file te ontwijken !
Vaak wordt je dan van een snelweg afgeleid en door binnendoor weggetjes omgeleid
Mar dit is ook niet altijd heilig, want vaak doen meerdere mensen dit en sta je in de file voor een verkeerslicht in één of ander dorp

Bovenaan Onderaan