Filmpje Octavia RS II

Erg grappig,

Afgelopen Maandag met deze Octavia gereden via PON, auto zag er niet uit, was een weekend gebruikt om te testen!

Voor mij wordt het overigens geen RS, vind hem iets te duur.

hemi24

Forumguru
Als het goed is beschikt elke DSG over launch-control:\
- Voet op de rem;
- DSG in "S";
- Toerental opvoeren tot 2.000 omw;
- Rem loslaten;
- "Gaan"

___JC___

Forumguru
Ligt het nou aan mij of komt de RS er hier beroerd uit. Besturing gevoelloos, niet goedkoper dan de concurrent, LED verlichting voor wanna be audi rijders, DSG bak heeft een eigen willetje (wat ik herken). Dat is nogal niks.

___JC___

Forumguru
Mmm een volle tank en nog maar 650 km kunnen rijden. Dat redt zelfs mijn gechipte 2.0TDI niet (800km op een volle tank). Vreemd. :confused:

Michel

Forumguru
Ligt het nou aan mij of komt de RS er hier beroerd uit. Besturing gevoelloos, niet goedkoper dan de concurrent, LED verlichting voor wanna be audi rijders, DSG bak heeft een eigen willetje (wat ik herken). Dat is nogal niks.

Misschien omdat Autoweek teleurgesteld is dat het geen Audi of Volkswagen is, want dat is wel zo'n beetje hun maatstaf.
Dat deze Tsjech vaak uit dezelfde onderdelen is opgebouwd en daarnaast ook goedkoper is, wordt maar even voor het gemak vergeten. Maar ja, sommigen zijn ook van mening dat een Skoda nooit zoveel mag kosten, want het is "maar" een Skoda. Iets met "steen" en "onder gelegen".....

Wel jammer dat die Audi LEDs op deze Octavia worden aangeboden. Bij een Audi kan je kiezen voor deze additionele pauper uitrusting, maar dat Skoda zich hier ook aan waagt vind ik wel weer jammer.

skodaboy

Forumguru
Mmm een volle tank en nog maar 650 km kunnen rijden. Dat redt zelfs mijn gechipte 2.0TDI niet (800km op een volle tank). Vreemd. :confused:

deze morgend nog gaan tanken met de 02.
het metertje stond vlak voor het rood,volgens de mini-dot nog 110km te rijden tot 0 stand.
heb de 02 volgegooid,net géén 50 liter diesel in de bak...
ik vertrek aan het tankstation,volgens de mini-dot 890km tot 0 stand.
ik heb een vlotte rijstijl,en schakel rond de 2500rpm...heb een gemiddeld verbruik van 6,7l/100km en krijg ook maar een goede 730km uit een tank.
als je zo optrekt en de hele tijd rijdt zoals op het filmpje verbaasd het me niet dat er maar 650km's tot lege tank opstaan,overigens haalt hij aan die rijstijl zelfs nog géén 650km volgens mij...:D

Ralph

Lid
Ik haal gemiddeld 600 km met één tank..... 1:12 dus
Terwijl fabrieksopgave 1:10 is...
Valt dus allemaal wel mee!

Bovenaan Onderaan