HarrieSkoda
Forumguru
Ik heb een vraag met betrekking tot het krijgen van het juiste beeld, zodra ik mijn achteruitversnelling inschakel en de achteruitrijcamera aan gaat.
Momenteel als ik de achteruitrij versnelling inschakel, krijg ik het volgende beeld te zien:
Super onhandig natuurlijk, want 1/3 van het beeld wordt in beslag genomen door het kader met het autootje met PDC sensoren erin.
Als je dit kader weg 'swiped', zie je het autootje met de PDC sensoren niet meer. Dat is toch best jammer...
Want uiteindelijk hoort het zoals onderstaande foto te functioneren, wat ik dus ook graag zou willen.
Helder beeld, de auto zichtbaar met de PDC lijnen.
Ik heb begrepen dat dit niet middels VCDS te coderen is, maar dat je hiervoor een firmware update moet uitvoeren.
Ik heb hiervoor het bestand 'skoda411.rar' gedownload.
Vervolgens het .zip bestand uitgepakt op mijn lokale schijf.
Daarna het .rar bestand uitgepakt op de root van de SD kaart (eveneens geprobeerd op een USB stick).
Eenmaal uitgepakt komen deze bestanden op de root van de flashdrive te staan:
Dan ga ik in de auto zitten, contact aan en alle verbruikers uit.
Ik druk het kaartje/USB stickje in het systeem, druk een aantal seconde op de MENU knop, waarna ik in het schermpje software update kom.
Ik klik aan dat ik de software update wil uitvoeren, en vervolgens komt de volgende melding:
Bij SD kaart:
Bij USB stick:
Nu heb ik even gekeken wat de huidige waardes zijn van mijn systeem, en dan kom ik bij de volgende informatie:
Door verschillende hulplijnen wordt beweerd dat ik met de 'Skoda411.rar' ga downgraden, aangezien het systeem zegt dat mijn huidige geïnstalleerde SW versie 0421 zou zijn.
In dat geval zou ik het bijzonder vreemd vinden dat er in een 'nieuwere' software update, niet de features zitten zoals deze worden aangegeven bij de 'Skoda411.rar'.
Hierin wordt namelijk vermeld dat de volgende fixes zijn doorgevoerd:
Main advantages of a new FW (depending on your current version):
- better touchscreen response
- improved radio reception (FM + DAB)
- better sound (probably only with Canton)
- improved reversing camera screen (for retrofitters, "transparent background" and auto-hiding picture control buttons)
- a bit faster Navi startup (Amundsen)
Ik ben het spoor even bijster... Wie het weet mag het zeggen, graag zelfs!
Momenteel als ik de achteruitrij versnelling inschakel, krijg ik het volgende beeld te zien:
Super onhandig natuurlijk, want 1/3 van het beeld wordt in beslag genomen door het kader met het autootje met PDC sensoren erin.
Als je dit kader weg 'swiped', zie je het autootje met de PDC sensoren niet meer. Dat is toch best jammer...
Want uiteindelijk hoort het zoals onderstaande foto te functioneren, wat ik dus ook graag zou willen.
Helder beeld, de auto zichtbaar met de PDC lijnen.
Ik heb begrepen dat dit niet middels VCDS te coderen is, maar dat je hiervoor een firmware update moet uitvoeren.
Ik heb hiervoor het bestand 'skoda411.rar' gedownload.
Vervolgens het .zip bestand uitgepakt op mijn lokale schijf.
Daarna het .rar bestand uitgepakt op de root van de SD kaart (eveneens geprobeerd op een USB stick).
Eenmaal uitgepakt komen deze bestanden op de root van de flashdrive te staan:
Dan ga ik in de auto zitten, contact aan en alle verbruikers uit.
Ik druk het kaartje/USB stickje in het systeem, druk een aantal seconde op de MENU knop, waarna ik in het schermpje software update kom.
Ik klik aan dat ik de software update wil uitvoeren, en vervolgens komt de volgende melding:
Bij SD kaart:
Bij USB stick:
Nu heb ik even gekeken wat de huidige waardes zijn van mijn systeem, en dan kom ik bij de volgende informatie:
Door verschillende hulplijnen wordt beweerd dat ik met de 'Skoda411.rar' ga downgraden, aangezien het systeem zegt dat mijn huidige geïnstalleerde SW versie 0421 zou zijn.
In dat geval zou ik het bijzonder vreemd vinden dat er in een 'nieuwere' software update, niet de features zitten zoals deze worden aangegeven bij de 'Skoda411.rar'.
Hierin wordt namelijk vermeld dat de volgende fixes zijn doorgevoerd:
Main advantages of a new FW (depending on your current version):
- better touchscreen response
- improved radio reception (FM + DAB)
- better sound (probably only with Canton)
- improved reversing camera screen (for retrofitters, "transparent background" and auto-hiding picture control buttons)
- a bit faster Navi startup (Amundsen)
Ik ben het spoor even bijster... Wie het weet mag het zeggen, graag zelfs!