Firmware update Nexus

Wullum

Actief lid
Iemand een idee wanneer een nieuwe firmware update voor de Nexus uitkomt?
Is er een updatecyclus waarvan iemand de frequentie weet?

Die van mij is van april 2006, met eigelijk toen al niet zo verse firmware (zal wel op de plank hebben gewoond):

MCM V04.02R / 20050624
SH V04.02 / 20050624
RP V05.08 / 20040909
EEPR V05.08 / 20040909
FPR V05.08 / 20040909
HW-HU E3 / 0412
SW-Navi 390.23 / 967.07 / NO ROM
HW-Navi 1002 / 36416 / 0000
DB-Navi 586.21 / 587.12 / T-Guide

Iemand al nieuwere versies in zijn/haar Nexus?

ad5000

Actief lid
Probeer het even op de site van Blaupunkt in Duitsland. Het is even zoeken maar daar kan je checken of je Firmware upto date is.

Overigens wordt (volgens mij) ook je firmware geupdated als je een nieuwe navigatie CD koopt en voor de eerste keer draait....

higgy

Forumguru
Ik wist niet of niet meer dat de Nexus een Blaupunkt-achtige was, maar inderdaad: bij Blaupunkt zit de systeemsoftware ook op de kaarten-cd/dvd.

ad5000

Actief lid
Begrijp dat je niet te springen staat om een nieuwe CD te kopen, maar op eBay (Duitsland wel te verstaan) kan je deze voor niet al te veel geld kopen.

Ik heb net een nieuwe Benelux 2006/2007 gekocht voor 50 euro. Kan alleen nog niet zeggen of dit voor een firmware upgrade gaat zorgen aangezien ik mijn Nexus nog binnen moet krijgen (ook via eBay overigens).

Wullum

Actief lid
@ad5000, is je Nexus inmiddels binnen en updated?

Pas bij de dealert gevraagd om een nieuwe firmware in te spelen, maar dat was duidelijk te ingewikkeld.

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Wullum</font><hr />

Pas bij de dealert gevraagd om een nieuwe firmware in te spelen, maar dat was duidelijk te ingewikkeld.

[/ QUOTE ]

Er is dus wel een update cd ?

ad5000

Actief lid
Ik heb de nexus inderdaad al binnen en ook de 2007 cd van de Beneleux. Op het moment dat je de cd erin schuift gaat het systeem meteen de nieuwe versie laden.

Als je daarna weer een 'oude'cd plaats doet hij overigens hetzelfde. Kortom de firmware die het apparaat gebruikt staat op de cd en is afhankeleijk hoe oud of nieuw je navigatie software is.

Verder heb ik op de accu van mijn elektrische schoefboor nog niet uit kunnen proberen, de auto komt pas over een week of twee!

Wullum

Actief lid
Kludt, had ik kunnen weten, de Nexus is een NO ROM uitvoering. Draait software vanaf cd.

Dealert zou update van motormanagement èn Nexus inspelen, nu begrijp ik de blanco blik toen ik dat vroeg
wink.gif

Zou iemand weten hoe je de versie motormanagement kan checken?
ot.gif

Bovenaan Onderaan