Firmware vragen Columbus

lucbis

Lid
Goedendag,

Ik ben sinds vandaag in het bezit van een O2 uit januari 2008, kan iemand mij vertellen welke firmware er op mijn Columbus zit, ik weet bijna zeker dat hij nog helemaal af fabriek is want je kunt niet in het hidden menu komen. volgende vraag is tot welke firmware kan ik updaten, welke xtra functies heb ik dan en kan ik zonder firmware update zonder gevaar nieuwe kaartensoftware uploaden en hoe moet dit. Ik begrijp dat het aardig wat vragen zijn, maar als iemand daar mee kan helpen zou ik erg blij zijn. en ps. ik heb al gegoogeld maar kom er niet uit.:xyxthumbs:

lucbis

Lid
Niemand????, meer beschrijving van mijn systeem en auto kan ik niet geven omdat ik niet in het hidden menu kan komen

nomad

Senior Member
Is afhankelijk van de leeftijd van je Columbus, maar als ie uit 2008 komt kan er wel van alles op staan. Als er nooit iets mee gedaan is, zou er zelfs versie 1024 op kunnen staan. In dit geval zul je een upgradetraject moeten starten en maximaal tot 2724 upgraden, want hogere software wordt niet ondersteund.

lucbis

Lid
Na het bellen met de Skoda dealer van de week gelijk een rot humeur,nee meneer u heeft een skoda uit 2008 met een van de eerste Columbus systemen, verder dan 1011 kunt u de firmware niet updaten, even op marktplaats gezocht een firmware update laten doen door de jongens van VAS Tecnics uit Zeist. helemaal top alles werkt op mijn Columbus firmware is nu 3840 en was geen probleem in 1 keer over 1011 heen laten draaien en alles werkt naar behoren. Voice dialing op de carkit ook perfect flitspalen en een V8 kaart scherm uit met klok erin nu ook de optie tot bellen naar poi's op het scherm, gelijk VIM laten activeren. helemaal top. via vag gelijk dag rij verlichting op mistlampen laten zetten, als het donker word gaan de xenon lampen aan en dag rij verlichting uit ook gelijk mijn bochtenverlichting is dan weer aktief. Dus Nomad, het kan toch ! in ieder geval bedankt voor je reactie. Ik hoop dat ik iemand anders met dezelfde vraag hiermee verder kan helpen.

EdK

Forumguru
Ja hier begin je zelf al............
Krijgt discussies dan op meerdere plekken en is op bepaald moment niet meer te overzien !?

lucbis

Lid
Ok gebeurt niet meer, maar zeg dan ook gelijk wat van off topic discussies in de rest
Van het forum ( columbus) :smirk:

Canon-Eye

Forumguru
zeg dan ook gelijk wat van off topic discussies
Dát houden de moderatoren (zowel echte als would-be) wel in de gaten, hoor... Hoef jij je niet ook nog druk om te maken.

Oh sh*t, dit is hier al off-topic! :grin:

verdru

Nieuw lid
Zijn er ook zulke 'kraks' als die gasten van VAS beschikbaar in België? En hoelang duurt dit alles? want dit is ongeveer net wat ik allemaal zoek...

nomad

Senior Member
Dan heb je waarschijnlijk geluk gehad. Ik heb diverse Columbussen nooit meer zien opstarten na zo'n actie. Alleen het mainboard vervangen helpt dan nog. Maar goed. Beetje risico nemen kan nooit kwaad.

Bovenaan Onderaan