Fiscon Basic vervangen voor Novero HT-4

Maurits1982

Actief lid
Goedemiddag allemaal,

In het "te koop aangeboden" forumgedeelte wordt een Novero HT-4 premium carkit module aangeboden door @Petrolhead.

Ik heb zelf in mijn o2 uit 2010 een Fiscon Basic module(die dus alleen in het MaxiDot display werkt).

Nu komt de vraag: Kan ik de Fiscon module omwisselen met de HT-4 module, zodat ik mijn telefoon ook op mijn Amundsen kan bedienen?

Groet Maurits

Rallye

Forumguru
Volgens mij zit de Fiscon achter je dashboard, terwijl de Novero onder de passagiersstoel gemonteerd wordt. Dan is het dus niet "omwisselen", maar uitbouwen en inbouwen (en moet je wellicht nog wat andere nieuwe onderdelen hebben).

andrehj

Forumguru
Inderdaad. Bovendien mist op je stuur waarschijnlijk ook de telefoonknop (bij de knopjes rechts). Verder moet je nog bedrading toevoegen en heb je ook geen dakantenne die geschikt is voor een telefoon.
Kortom, het kan wel, maar is wel een flinke klus.

Dat de fiscon het niet doet op je amundsen (is het een RNS310) ligt dat misschien aan het feit dat je amundsen een oude Firmware heeft? Ik ben in mijn huidige zoektocht naar verschillende typen/merken iets tegen gekomen over een bepaald type wat alleen werkte op firmware 351 van de rns310. Overigens dat een telefoonknop mist is misschien net iets minder handig maar nog steeds is het stuur te gebruiken, zo doe je dat nu toch ook?

Maurits1982

Actief lid
Hoi @ebk71 , het is inderdaad een RNS310 en deze heeft ook al de 351 firmware, dus daar ligt het niet aan.
De Fiscon is een Basic module en niet een Basic Plus, naar mijn weten werkt het daarom niet op de RNS310.
Verder heb ik helemaal geen knoppen op het stuur, dus alles moet via de RNS310.
De telefoonknop doet nu alleen mute!

Bovenaan Onderaan