Flavio stelt zich voor

FlavioX

Forumguru
Ik ben Nick (screenname Flavio), woonachtig in Zeeland, en sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een Skoda Superb 2.0 TDI 170pk DSG Elegance Business.

De auto heeft al aardig wat kilometers op de teller (218.000) maar ziet er van buiten en binnen uit als nieuw en voor zover ik het kan beoordelen rijdt die ook als nieuw.

Ik heb al aardig wat info op dit forum gevonden maar heb nog een hoop vragen die ik in aparte topics zal zetten.

Morgen ga ik als eerste een set 19-inch wielen en banden kopen want de auto staat nu nog op 17-inch wielen met winterbanden. Ik twijfel nog of ik niet voor 20-inch moet gaan maar ik denk dat ik met 19-inch iets meer comfort zal behouden ook omdat ik oversized banden wil monteren (245/35R19).

Zodra de nieuwe wielen er onder zitten zal ik wat foto's posten.

Der Einser

Forumguru
Welkom!

Maar waarom de (eigenaardige) keuze voor zulke grote banden?
Dat gaat alleen maar aanlopen en je krijgt er verkeerde waardes door. (bijv. rolomtrek en dus ook snelheidsmeter)

ps: naar wat voor velgen ben je op zoek.
Ik heb namelijk nog een paar mooie setjes liggen. (voornamelijk 19"en 20")

newwolf84

Forumguru
Welkom Nick en bedankt voor het voorstellen, succes met je velgen zoektocht ! enne pic's als ze er onder zitten !

FlavioX

Forumguru
Welkom!

Maar waarom de (eigenaardige) keuze voor zulke grote banden?
Dat gaat alleen maar aanlopen en je krijgt er verkeerde waardes door. (bijv. rolomtrek en dus ook snelheidsmeter)

ps: naar wat voor velgen ben je op zoek.
Ik heb namelijk nog een paar mooie setjes liggen. (voornamelijk 19"en 20")

Ik neem bredere banden omdat die net weer wat meer comfort geven doordat ze ook hoger zijn.
Volgens mijn informatie zou het moeten passen zonder aanlopen.
De snelheidsmeter van de auto overdrijft meestal een paar procent en die zal met de grotere banden dus precies de echte snelheid aangeven.

Ik heb gekozen voor een set Passat CC velgen (turbinelook). Hopelijk worden ze morgen gemonteerd.

Octavia32

Forumguru
Welkom, maar zoals @Der Einser al schreef is je afwijking te veel. En het comfort wordt bepaald door de hoogte van je band en je ophanging(onderstel) en zeker niet door de breedte daarbij is Aquaplanning nog een bijkomend nadeel van een bredere band.

Banden verschil.png

FlavioX

Forumguru
Als je een bredere band neemt met dezelfde hoogte/breedte verhouding heb je dus ook een hogere band...
Op het Duitse Skoda forum die zonder problemen met deze bandmaat rijden.

CDK

Forumguru
Welkom hier en gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! 245 gaat problemen opleveren, ik spreek uit ervaring, onder m'n vorige S2 al eens getest, dus neem de goede raad van mij en hierboven maar ter harte ;) 225 is het mooiste en 235 het maximale wat er onder past zonder carrosserie aanpassingen.

Bovenaan Onderaan