Hoi skodaforum.
Ik ben S1 rijder vanaf dag 1, en ga nu de stap zetten naar S2.
Liefde op 't eerste zicht dus.
Tijdens m'n aankoop-voorbereidingen is dit forum trouwens al erg nuttig geweest! Nu blijf ik met 1 vraag zitten, en ik hoop dat men mij hier verduidelijking kan brengen.
Op skoda.be staan de fleetcriteria. Ik/mijn bedrijf voldoe(t) aan de omschrijving van fleetklanten F (vrije beroepen). Als ik dit vermeld bij de verschillende dealers waar ik offerte liet maken, krijg ik telkens te horen dat ik val onder fleetconventie K.
Vraag 1 : wie kan mij dit uitleggen : F? K?
Verder wat natuurlijk het belangrijkst is : het voldoen aan deze criteria brengt korting op. Daar waar ik bij de aankoop van m'n S1 hier niets vanaf wist, en dus volle pot betaalde, wil ik er deze keer zeker van zijn dat ik genoeg korting krijg
.
Nu is het zo dat ik bij elke dealer verschillende % te horen krijg :
)
Alvast merci!
Ik ben S1 rijder vanaf dag 1, en ga nu de stap zetten naar S2.
Liefde op 't eerste zicht dus.
Tijdens m'n aankoop-voorbereidingen is dit forum trouwens al erg nuttig geweest! Nu blijf ik met 1 vraag zitten, en ik hoop dat men mij hier verduidelijking kan brengen.
Op skoda.be staan de fleetcriteria. Ik/mijn bedrijf voldoe(t) aan de omschrijving van fleetklanten F (vrije beroepen). Als ik dit vermeld bij de verschillende dealers waar ik offerte liet maken, krijg ik telkens te horen dat ik val onder fleetconventie K.
Vraag 1 : wie kan mij dit uitleggen : F? K?
Verder wat natuurlijk het belangrijkst is : het voldoen aan deze criteria brengt korting op. Daar waar ik bij de aankoop van m'n S1 hier niets vanaf wist, en dus volle pot betaalde, wil ik er deze keer zeker van zijn dat ik genoeg korting krijg

Nu is het zo dat ik bij elke dealer verschillende % te horen krijg :
- - 15% (dealer liet 't me zwart-op-wit zien in een skoda-tabel)
- - 12%+1% = 13% :
- vergissing van dealer (12% voor O2 ipv S2) ?
- was onderverdeler van erkende garage : wil zelf 15-12 = 3% houden?
- wat met die +1?
- -15%+1% (misschien zelfs +2%, maar was dealer was niet zeker, moest 't navragen):
- die +1% of +2% blijkt gangbaar : -15% is de standaardfleetkorting, en je kan afhankelijk van ik weet niet welke criteria (die F en K?) nog meer krijgen?

Alvast merci!