Flex fietsendrager

Hallo beste forumleden,

Ik ben nieuw op dit forum. Gisteren heb ik een Skoda Yeti gekocht model 2015. Ik vraag me af of er onder jullie ervaringsdeskundigen zijn met betrekking tot de FLEX fietsendrager van de ANWB in combinatie met twee e-bikes en de Yeti.

Ik weet niet juist wat je bedoeld met flex fietsendrager,
maar ik heb een fietsendrager voor op de trekhaak te monteren en dat
werkt prima. Alleen moet je oppassen bij het nemen van verkeersdrempels dat je
dit aan een aangepaste snelheid doe. Ikzelf reed te snel en daardoor is mijn fietsstuur tegen
het kofferdeksel gekomen met een deukje als gevolg.
Veel plezier met je Yeti.

Dank voor je reactie RoBa7701. Met FLEX bedoel ik een bepaald type fietsendrager die wordt geleverd door de ANWB.
Tja....dat met verkeersdrempels weet wat :(

Ja die drempels. Mijne fietsendrager is niet ANWB gekeurd denk ik. Ik heb deze occasie gekocht
voor 3 fietsen. Deze is wel kantelbaar, je kan dus indien je fietsen verwijderd hebt van de fietsendrager
deze verticaal plaatsen. Maar door dit scharnierpunt durven dus de fietsen wel eens te kort bij je achterklep
komen ( bij mij toch ).:laugh:

Canon-Eye

Forumguru
Maar door dit scharnierpunt durven dus de fietsen wel eens te kort bij je achterklep
komen
Lang geleden had ik ook zo'n opvouwbare drager met 3 doorlopende gootjes. Ook handig voor grote dingen die niet in de kofferbak konden.
Ik trok een extra sjorband zodanig onder de trekhaak door en over de stang van de achterste (heren)fiets heen dat het omhoog slaan van het onderrek geblokkeerd werd.

Canon-Eye

Forumguru
Op mijn toenmalige (jaren '90-model) opklapdrager zat wel zoiets, maar het werkte gebrekkig. Met enige moeite kon het wel over de betreffende nok heen schieten, dus vandaar dat extra bandje.

Bovenaan Onderaan