(Flexible) Achterbumper O3FL

Goedenmiddag,
Ik bezit nu een maandje een octavia 3 FL uit 2017.
Fijne auto echt super blij mee

Nu kwam ik er vandaag achter met het schoonmaken van de auto, dat de bumper linksachter (bestuurderskant) veel flexibeler is dan de andere kant. Als ik met m'n hand net achter het wiel op de bumper druk, duw ik hem zo 3 a 4 cm naar binnen. Aan de andere kant zit er geen beweging in.
Is dit normaal? hebben meer mensen hier last van?
En kan het überhaupt kwaad?

Duijzer

Donateur
Ik heb een PFL, maar daar is het niet. Wellicht heeft ie een keer een tikje gehad op de bumper en is hij naast het bevestigingspunt beland? Kun je hem ook naar buiten trekken, of alleen naar binnen drukken?

Cordoba

Forumguru
Het lijkt mij ook dat de bumper aan één zijde niet goed in de bevestigingspunten zit gedrukt. Dit hoeft niet het gevolg te zijn van een tikje, maar kan bijvoorbeeld ook ontstaan zijn bij onderhoud/werkzaamheden, denk hierbij bijvoorbeeld aan het monteren van een trekhaak, andere uitlaat (RVS, sportuitlaat of iets dergelijks) of een uitlaat-sierstuk.

Ik heb een PFL, maar daar is het niet. Wellicht heeft ie een keer een tikje gehad op de bumper en is hij naast het bevestigingspunt beland? Kun je hem ook naar buiten trekken, of alleen naar binnen drukken?
Ik kan de bumper ook wel iets naar buiten trekken idd.

@Cordoba als ik aan de onderkant kijk zie ik wel 2 lege gaten.
Het is wel het stuk waar de uitlaat zit. Er lijkt een stukje bodemplaat te missen maar de dealer zegt dat daar ook niets hoort te zitten
M'n vrouw is nu met de auto weg, maar ik maak even een foto voor meer duidelijkheid.

Vandaag even het wiel eraf gehaald.
En gekeken naar wat @Cordoba zei. Er miste idd 2 parkers in de kappen achter het wiel. Deze kappen stonden ook in verbinding met de bumper en deze zit nu ook weer mooi stevig.
Bedankt voor de reacties

Bovenaan Onderaan