Flinke olie problemen 2.0 fsi 2005

Goede avond mede leden,als het goed is heb ik me 5 jaar geleden al voorgesteld(denk ik,hoop ik.
Hetn olgend probleem met mijn octavia 2.0 FSi automaat met inmiddels 275000 km op de teller.
vorig jaar januarie vanwege steentje nieuwe radiateur geplaatst,tevens licht lekkende koelvloeistofflens vervangen,700 euro verder.vorig jaar juni APK:remslang,karterontluchting,thermostaat vervangen omdat deze kapot was,pakkingen en nog wat kleine dingen vervangen,weer 700 euro verder. Prima,auto heeft dik 265000 km gelopen,is dus slijtage.vorig jaar,2 weken na de apk,waterpomp kapot terwijl 4 jaar geleden nieuwe pomp en riem en rollen is geplaatst door vorige eigenaar.dus weer 500 euro verder omdat dus alles weer moest worden vervangen.helaas maar pech gehad.vorig jaar novermber weer koelvloeistof verbruik,oliekoeler lekt koelvloeistof via pakkingen,weer 500 euro verder.dus ook maar op slijtage houden.
2 weken geleden APK met 400 euro ivm 3 remslangen,persbus wielophanging en nog wat dingetjes.dus ook maar weer op slijtage houden.auto heeft inmiddels 275000 km gelopen.heeft verder in al die jaren bijna geen olie verbruikt.Vanmiddag op terugweg van werk.geef gas bij op de snelweg,dikke rookwolk achter de auto en onmiddellijk rood lampje aan ivm oliedruk weg.op vluchtstrook blijkt dat aan de distributie kant alles onder de olie zit.motor ratelt flink wat natuurlijk komt omdat de nokkenas versteller geen oliedruk heeft.garage gaat morgen kijken wat het is en ik houd mijn hart dus vast.
Is er iemand van jullie die misschien enig idee heft wat deze ellende is of eventueel zou kunnen zijn.

turboturbo

Forumguru
Ik heb geen idee vwb je vraag maar je verhaal komt in de buurt van tot wanhoop nabij. Je hebt telkens veel hoge kosten gehad en bij deze km stand, ja er is slijtage, maar astronomisch is het ook nog niet echt te noemen. Dus in mijn beleving wel dikke pech zeg.
Ben benieuwd of de motor danwel auto (economisch) afgeschreven is...

VAG-man

Forumguru
Heb ook geen idee was het zou kunnen zijn.
Wel wil ik je zeggen dat je met een nieuwere auto waarschijnlijk niet goedkoper uit was geweest. Dit had (bijna) bij iedere auto kunnen gebeuren. Nieuwere auto heeft afschrijving die jij niet meer hebt.

PS. Probeer HOOFDLETTERS te gebruiken in je zinnen. Dat leest wat makkelijker.

Bovenaan Onderaan