Flitsers en andere handige POI's

De Stip

Forumguru
Er staat al zo ontzettend veel over dit onderwerp op zowel dit forum, als via Google. Wie kan mij ermee helpen, want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Er word gewaarschuwd voor inferieure kwaliteit van aangeboden DVD's om zelf het eea te uploaden. Maar ik heb ook geen zin om zo rond te rijden met een Columbus waar veel extra mee kan en toch nog een TomTom, omdat ik mijn flitswaarschuwingen net wil missen.
Wie kan mij op weg helpen om toch het maximale uit mijn navsysteem te halen?

Skoder

Lid
Ga naar flitspaal.nl en daar staat voor praktisch elk navigatie systeem een tutorial hoe je dat moet doen.
Ook staan er bestanden met bekende flitslocaties maar let op mobiele flits-smurfen moet je via de RDS in de gaten houden.

Andere landen zijn via o.a. poiplaza te verkrijgen maar let wel op in sommige landen is het illegaal. ;)

Handig voor in Italië zijn de ZTL zones, oftewel de verkeersluwe, oude gedeeltes van steden.

Succes.

Klaasje

Forumguru
Mooi, maar daar staat niet op hoe je het voor de columbus moet doen.
IK gebruik zelf POI-edit hiervoor en dat werkt goed

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor je begrip.[/MODERATORBREAK]

Ralph

Lid
Programma om POI's toe te voegen aan de DVD voor de Columbus (RNS510) is "POI Inspector"

Wel even handig om te melden dat je 9 euro moet betalen om de volledige versie te mogen gebruiken van Poi Inspector waarmee je uiteindelijk je zelf gebrouwen dvd'tje kan branden!

Verder wel een geweldig makkelijk programma!

ByeByePeugeot

Actief lid
Ik heb in het verleden zitten klooien met POI inspector en dat beviel mij niet helemaal.
Je hoeft maar iets niet helemaal lekker in het mapje te hebben staan en daar ga je weer. Versienummertje ophogen, inlezen, opnieuw DVDtje branden, zuchten en opnieuw versienummer verhogen branden, en dan na een tijdje komt het moment dat je de eerst flitspaal ziet verschijnen. Doe ik dus niet meer en zit liever lui achterover te wachten op de DVD met POI's.

Deze instelling heeft er voor gezorgd dat ik morgen de nieuwe V7 DVD op de Columbus ga kwakken inclusief POI's. De DVD zonder POI's was een groot succes dus heb ik alle vertrouwen in de DVD die op dit moment naar me aan het lachen is.

Uiteraard kan ik hier niet uitleggen waar je de DVD vandaan haalt.

___JC___

Forumguru
Toch zie je op internet genoeg advertenties voor software v7 met flitspalen erin verwerkt. Voor 35 euro heb je al een DVD van west Europa. Werkt dat dan niet of is het niet geheel zuivere koffie?

Skoder

Lid
DVD met poi's heeft het nadeel dat het sneller gedateerd kan zijn, dus geheel er op vertrouwen moet je niet doen.

Zelf heb ik geen columbus en dus ook geen idee hoe je dat er op moet zetten maar goed, ik gaf alleen maar een hint waar je redelijk betrouwbare informatie kunt vinden.

Ralph

Lid
Ik heb ook de nieuwe V7 west met POI's en east nog zonder POI's.

Lidl Ah BP Texaco Gulf roodlichtflitsers trajectcontroles flitsers KFC Mac Donalds enz enz!! Voor meer info kan je me PM sturen.

Rob1

Nieuw lid
Pois verwijderen

Ik heb de v7 dvd maar ik wil hem instaleren zonder de flitsers.
Wie weet hoe ik die flitsers kan verwijderen.

Rob1

Nieuw lid
Flitsers verwijderen

Ik wil ze helemaal verwijderen, dit omdat ik naar Zwitserland ga en het daar verboden is om ze op je nav geinstaleerd hebt.

EdK

Forumguru
welk navigatie systeem heb je ? ( merk )
Want met POI loader voor de Garmins kun je de boel er ook weer vanaf halen.

EdK

Forumguru
voorop gesteld dat ik geen columbus heb:

Kun je niet POI op een SD of CD zetten met alleen de benelux ( mag wel in zwitserland lijkt me )
En die laden op je columbus, neem aan dat je dan de boel overschrijft of dat je ook eerst de keuze krijgt omde oude te wissen !?

Bij mij gaat het makkelijker met de Kenwood 9260, zit een usbpoort achterop die nergens vermeld staat, maar kan ik de laptop aanhangen en de gehele Garmin software zien ( alle mappen en submappen) en zo de poi's vinden en deleten !

Rob1

Nieuw lid
Flitser verwijderen

Ik gebruik de dvd en heb hem nog niet op de hd geinstaleerd.
Mijn vraag is dan ook hoe krijg ik van deze dvd een copy zonder de flitsers.

EdK

Forumguru
Misschien je vraag even in het columbus topic neerzetten
Of misschien dat het daar al behandeld is
Met de zoekfunctie kun je dit topic zo vinden

Zoals al gezegd heb ik bewust geen columbus en kan ik je hiermee verder niet helpen helaas

hemi24

Forumguru
Ik gebruik de dvd en heb hem nog niet op de hd geinstaleerd.
Mijn vraag is dan ook hoe krijg ik van deze dvd een copy zonder de flitsers.

formeel: ga eens langs bij de dealer?!?

informeel: ga op zoek naar een dvd met label... :winkie:

[MODERATORBREAK]Naam van file verwijderd. Ik weet dat je weliswaar niet direct een link zet, maar toch willen we liever ook niet zien dat er, op wat voor manier dan ook, aanzet wordt gegeven tot het 'promoten' van materiaal dat niet legaal is verkregen. Dat is ook wat we bedoelen met de forumregel 3[/MODERATORBREAK]

Gister middag de nieuwe v7 (CD_7353 dus inclusief flitsers) kaarten op m'n Columbus geladen en toen viel me op dat er van die lelijke iconen gebruikt worden om zaken als flitsers enz. aan te geven.

Ik ben gisteravond dus maar even op zoek gegaan naar betere Poi iconen en wat ik niet kon vinden heb ik zelf maar gemaakt, hieronder staat een voorbeeld afbeelding van de inconen die ik veranderd danwel zelf gemaakt heb.

cd7353newicons.jpg

Je kunt de bestaande DVD bewerken met bv. UltraISO, daarmee kun je de inconen 1-op-1 in de juiste map (...\tpd\NSCWEU_EU_20100805\ICONS\) kopiëren, hierna moet je de file "cdrom.toc" (staat in de root van de DVD) openen met notepad en de waarde op regel 6 veranderen van CD_7353 naar CD_7354, als je nu de DVD opnieuw brand (max. 4 speed) dan kun je de nieuwe iconen op je Columbus gebruiken.

En hier is een foto van hoe het er bij mij nu uitziet...

allwh.jpg

Ik heb een zip file met al deze icoontjes erin aan deze post toegevoegd, voor als jullie ze zouden willen gebruiken.

Bijlagen

• CD_7353_new_icons.zip
    175,5 KB · Weergaven: 53
Bovenaan Onderaan