Flitsmeldingen

Mijn collega's hebben een nieuwe seat leon st bus line met navigatie en ik octavia 3 met columbus. Via een sd kaartje moet het mogelijk zijn dat je op je nav systeem de rood licht en flitspalen kunt zien als zgn POI. Maar welke bestand en waar kan ik deze downloaden. Flitsmeister kan helaas niks bieden.
Hoor het graag.
Kun je dan ook meldingen krijgen.
Moet toch iemand zo slim zijn om dit te maken !

Renzo4000

Forumguru
Het is mogelijk, echter zonder een waarschuwing. Gebruik even de search van het forum want er is al genoeg over geschreven. Een beetje eigen initiatief wordt gewaardeerd. Succes!

elsinga

Forumguru
En bij de nieuwe O3 kun je zelfs een geluidje krijgen, maar je ziet dan nog steeds geen icoontje op het display van de navigatie.

elsinga

Forumguru
Yep, bij de nieuwe Columbus kan dat. Aangeven tijdens het maken van het bestand op de site. Heb ik hier elders uitgelegd. ;)

nou heb ik allemaal gedaan inderdaad ook van elk bestandje aparte naam gemaakt dan maakt hij zip bestand aan. dat zipbestand naar sd kaart gekopieerd en toen uitgepakt. Hij leest wel in de auto de sd maar er is nu niks gevuld alles is default

frankbl51

Senior Member
Ben er nu ook mee bezig. Zie wel dat de VW-site niet werkt met Safari, wel met FireFox.
De POIPlaza is niet kritisch.
Eens zien hoe ver ik kom op dat Amundsen systeem.
Dan is Tom&Tom toch beter, daar zit dit standaard in inkl. updates! :jaja:

Laatst bewerkt:

MacRembrandt

Forumguru
Als op de VW website kijk dan zie ik dat het daar werkt op de apparaten vanaf week 22-2015 dus MY16.
Zou dat ook voor Skoda gelden?
http://webspecial.volkswagen.de/inf....html?d1=discovermedia2214&type=poiNavigation

Super bedankt voor de link.
Wat me met de Skoda MyDestinations niet lukte, lukte me met deze wel.

Ik heb alle DKV stations en de NL flitskasten geimporteerd in mijn Amundsen (v2016). Dat ging met de VW site vele malen sneller en gemakkelijker dan met de MyDestinations (traaaaaag).

ja hoor inderdaad hier doen ze het wel en kies dan bij de octavia voor reisdoelen updaten zet ze er allemaal in ook in de kaart alleen is inderdaad het aantal beperkt want roodlicht en snelheid als POI oftewel reisdoel zo door mij benoemd zijn allemaal verschillende poi in je systeem en die is beperkt met aantal zichtbare poi. mooi zou zijn als je inderdaad ze onder een noemen kan zetten , Bijvoorbeeld alle snelheden bij elkaar

elsinga

Forumguru
@rbo, hoe heb je dat ikoontje in beeld gekregen bij nadering? Dat is mij nog niet gelukt met een new (MY2016) Columbus namelijk.

rbo

Senior Member
@rbo, hoe heb je dat ikoontje in beeld gekregen bij nadering? Dat is mij nog niet gelukt met een new (MY2016) Columbus namelijk.

Het is niet zo dat het icoontje naar voren komt of groot in beeld komt , je ziet de icoontjes op de kaart op de posities van de flitspalen en daarbij een geluidje , ook heb ik alle SCV bestanden van verschillende landen in 1 bestand gepropt zodat dit als 1 POI aangevinkt kan worden wegens beperkte weergave in de Columbus.

• Leuk
Waarderingen: CDK

rbo

Senior Member
1 druk op de knop en alles is gewist, dus ik zie daar niet zo een probleem in eerlijk gezegd.

• Leuk
Waarderingen: CDK

EdZ

Donateur
1 druk op de knop en alles is gewist

Met de Garmin Nüvi die ik heb was het bepaald niet 1 druk op de knop....

Ik heb echt geen idee hoe streng ze zijn, maar als je in Frankrijk tot €1500 boete kan krijgen dan zit het ze nogal hoog zou je zeggen. Geen idee wat ze van je verwachten als ze je staande houden bij een controle. Navigatie inleveren? Telefoon inleveren?

rbo

Senior Member
Bij de columbus , setup, geheugen beheren , mijn poi wissen en klaar, denk dat me dit wel lukt voordat ik voor meneer de agent gestopt ben , ze zullen me toch staande moeten houden en dan staan er geen flitsers op.:D

Bovenaan Onderaan