Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Sinds vanmiddag hoor ik een fluitend geluid in de 5e versnelling. In andere versnellingen hoor ik dit geluid niet. Zodra je de koppeling intrapt is het geluid weg. Als je gas geeft wordt het geluid hoger van toon.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Klinkt bekent ik heb hetzelfde gehad, heb dit toen laten horen aan Jos brunink uit dieverburg van JB autoservice. En deze vertelde mij ook dat het achterste tandwiel langzaam aan het inslijten is in de bak. Uiteindelijk heb ik de versnellingsbak laten wisselen en het probleem is verholpen.
Jos wist het zelfs voor elkaar te krijgen om mij in andere versnellingen ook dit gierende geluid te laten horen.
Ik ben ondertussen bij diverse garages geweest. Men komt steeds tot dezelfde conclusie. De versnellingsbak moet vervangen worden. Ik vind dit erg lastig. De auto is van 2001 en heeft 114.000 km gelopen en ziet er nog zeer goed uit voor zijn leeftijd maar ten opzichte van de restwaarde is zo'n reparatie denk ik niet erg verstandig meer.
Ik denk dus dat ik op zoek ga naar een andere auto.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.