Fluitend geluid bij >130 km/u

Joske

Forumguru
Allen,

sinds een paar dagen valt het me meer en meer op dat als ik meer dan 130km/u rij er een duidelijk fluitend geluid aanwezig is. Volgens mij is het de "wind" maar hoe kan ik dit (laten) verhelpen?

De linkerspiegel durft ook al eens windgeluiden te produceren maar dat is niet altijd en niet zo storend als het hierboven beschreven probleem.

Had al eens ergens (maar niet teruggevonden) gelezen dat het aan een slecht afgestelde motorkap zou kunnen liggen? Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt!

Joske

Hmm, ik wilde ook al een bijdehante opmerking maken, dat zal ik dus maar niet doen.

Ik kan me goed voorstellen dat het iets van de motorkap is, want zelf had ik eens een kleine aanrijding gehad waarbij de motorkap iets was ontzet. Daarna was het rij-geluid ook iets anders. Nadat een en ander hersteld was was ook dat geluid weg...

Frankw

Lid
Ik heb hetzelfde gehad. Bleek het rubber van het kleine raam van de linkerachterdeur te zijn. Is ooit vervangen (bij de vorige eigenaar) en door de (glas)garage niet goed geplaatst. Met als gevolg dat ik bij hogere snelheden gek werd van het windgeruis. En dan ging het achteraf om 2 mm verschuiving van het rubber.

Ik ben er achter gekomen door met duktape raam voor raam af te plakken en toen ik wist om welk raam het ging deel voor deel van het raam. Kwam er uiteindelijk achter dat het om 5 cm van het raamrubber ging.
Door de glasgarage is het raam alsnog goed geplaatst en probleem opgelost...

Blackokkie2

Forumguru
Of heb je een vogel aangereden?:D.

Autoweek gelezen deze week? Mooie foto en verhaal over een duif achter de grille.

ertromp

Forumguru
Bij de O2 FL wil het nog wel eens zijn dat de voordeuren even opnieuw afgesteld moeten worden

Joske

Forumguru
zal de dealer eens aanspreken en een monteur meenemen op de autosnelweg.. tja, dan ben ik ècht wel verplicht om boven de legale snelheden te rijden om mijn probleem aan te tonen.. ;)

Bij mij was het ook de stijl van het kleine raampje van het achterportier. Wat een geluk dat er zo'n forum bestaat, dan is zo'n probleem snel duidelijk en scheelt heel veel tijd en ergernis.
Wat mij vaak opvalt is dat mensen vaak langere tijd met een probleem blijven rijden. Mijn oplossing is altijd even goed luisteren / kijken, dan snel naar de dealer of schadehersteller en snel laten verhelpen! Is natuurlijk wel makkelijk gesproken als leaserijder maar neem nooit genoegen met niet goed uitgevoerd werk!

Pendragon

Donateur
Ik heb het ook gehad in mijn Octavia PFL. Ook bij mij was het de stijl van het kleine raampje van het achterportier. Bij mij aan de rechterkant. Dit is door de dealer verholpen. Was een bekend probleem.

Joske

Forumguru
mja.. je zou dat toch niet verwachten é. Is van de laatste O2's die van de band gerold is.. bij zo een gekend probleem moeten ze toch al aanpassingen gedaan hebben denk ik dan? Alleszins lijkt het van bij de motorkap te komen of toch van vooraan aan de auto.
Ik zal de ramen en deuren alvast eens inspecteren ;)

Joske

Forumguru
Kom zonet van bij de dealer om een afspraak te maken. Voor hun was het al zeker geen "gekend probleem". Dan ging ik met de verkoper praten (van Skoda, want het is een VW-Skoda-dealer) en die wist mij direct te vertellen: "dan plakken we bepaalde stukken af aan de ramen, of controleren de stand van ruitenwissers of het plastic deel onder de ruitenwisser durft ook wel al eens voor fluittonen te zorgen.. die hoorde het dus helemaal niet donderen in Keulen. :pieker:

De afspraak is gemaakt voor monteren uitlaat en dan ineens (eerst uiteraard) gaat de baas (of monteur, ik verkies monteur) meerijden.

• Leuk
Waarderingen: CDK

dirkkroneman

Forumguru
Hmm grappig, ik hoor dit ook op de snelweg.. Altijd gedacht dat het gewoon het "ontwerp" was (meen ik ergens gelezen te hebben). Misschien wel iets om eens naar te kijken! Is best irritant..

Ik heb het ook maar bij mij komt het van de motor vandaan, of de bak. Een versnelling omlaag laat het verdwijnen n.l.

Kiswum

Forumguru
zal de dealer eens aanspreken en een monteur meenemen op de autosnelweg.. tja, dan ben ik ècht wel verplicht om boven de legale snelheden te rijden om mijn probleem aan te tonen.. ;)
Kom maar even naar NL, hier mag je 130m/u (tenzij anders is aangegeven.)
Heb je dit topic ook gelezen? http://www.skodaforum.nl/forum/threads/fluitend-geluid-achterdeur.10928/#post-196817
(Helaas staat er geen oplossing van de TS-er), ik heb het fluitende/sissende geluid bij beide portieren vanaf zo'n 80km/u. Dit probleem zal ik zelf nog wel neerleggen bij mijn dealer, want er zit nog garantie op. Ik heb alleen 1 probleem, het zou niet fijn zijn als men moet zoeken naar het probleem, want de dealer zit 110km verderop ;)

Bovenaan Onderaan