Fluitende (benzine) brandstofpomp

GuusO

Nieuw lid
Forumleden,

Sinds enige tijd heeft onze O2 last van een fluitende brandstofpomp. Goed hoorbaar bij lage snelheden bijv. in de stad. Bij hogere snelheden wordt de fluit overstemd door rijgeluiden.

Nu rijden we op LPG, maar de brandstofpomp blijft dan gewoon doordraaien. Een bijna lege of volle tank maakt niet uit.

Bij de laatste onderhoudsbeurt heeft de monteur de pomp gedemonteerd en kan niets afwijkends vaststellen.

Heeft iemand gelijke ervaringen en nog beter een oplossing, anders dan een nieuwe brandstofpomp monteren?

GuusO

O2 1.6MPI Ambiente 2-2006
Telefix LPG 123 dkm

Gieliovd

Forumguru
Dan zit er toch wat mis met je aansturing van je pomp me dunkt. Als er geen afname is dan hoort de pomp ook geen druk op te bouwen.

Verder maken die dingen wel vaker herrie.

Draait dat ding continu mee?

GuusO

Nieuw lid
Gieliovd,

De brandstofpomp draait continu en ja er is geen afname bij rijden op lpg. Maar volgens mij is de opbrengst van de pomp veel groter dan de afname en wordt er dus brandstof rondgepompt.
Ik zat al te denken om een schakelaar er tussen te zetten om de brandstofpomp handmatig uit te schakelen bij rijden op lpg. Maar je gaat natuurlijk een keer vergeten om de brandstofpomp weer in te schakelen. Met als gevolg dat de motor niet aanslaat bij de volgende keer starten. De motor start nl. altijd op benzine en schakelt automatisch over naar lpg.
De herrie die je noemt is dat 'zoemen'?

GuusO

Gieliovd

Forumguru
Ik rij zelf ook al jaren op LPG en het is wel herkenbaar hoe het werkt hoor.

Ja, ze zoemen, suisen, fluiten, blazen...

Als dat ding continu draait is er wat mis. Weet niet precies hoe dat zit maar de aansturing is niet lekker. Hij hoort af te slaan bij een bepaalde druk waarneming. Is je brandstofpomp relais niet lekker meer?

Misschien even wachten op Ronnie of monteurtje ofzo, dat zijn de monteurs.

Ronnie

Forumguru
Ik ben bang dat er een lagertje in de pomp stuk is, de pomp draait continu mee, alleen wanneer de auto enkel op het contact gezet wordt stopt hij na een aantal seconden bij voldoende druk. Tijdens het rijden op LPG blijft hij dan ook gewoon rondpompen, zet je hem stop met een schakelaar dan zal de brandstofdruksensor een foutcode melden aan het motormangement. Misschien vervangen voor eentje van de sloop? Komt niet vaak voor dat er eentje stuk gaat.....
Voor het geval dat: oderdeelnr. 1K0 201 607 F, Prijs: €296,19 incl.

Gieliovd

Forumguru
Ik rij zelf ook al jaren op LPG en het is wel herkenbaar hoe het werkt hoor.

Ja, ze zoemen, suisen, fluiten, blazen...

Misschien even wachten op Ronnie of monteurtje ofzo, dat zijn de monteurs.

Edit: kan een lager zijn dacht ik ja... maar als die monteur hem geopend heeft en zei dat het niks was...

GuusO

Nieuw lid
Ronnie,

Bedankt voor je reactie. Het probleem is niet heel urgent dan ik graag zo'n 300 euro betaal. Ik ga wel eens informeren voor een brandstofpomp van de sloop.

GuusO

O2 1.6MPI Ambiente 2-2006
Telefix LPG 123 dkm

Bovenaan Onderaan