Fokkesukke

F

fokkesukke

Ola Todos,

zoals het betaamd stel ik me eerst maar eens ff voor:

Ik ben Paco, 38 jaren jong, gehuwd, geen koters, huisje in het zuiden des lands en in de gelegenheid me te verplaatsen in een Skoda Superb :shocked:
Ben niet merkentrouw maar prefereer deutsche grüntligheid wegens het aantal km per jaar (60-80.000 km pj).
Heb in het verleden de nodige Polo's, een Golf, een Transporter, een slopeltje (geen suc6), 2 merc's (190 en een E) en als laatste een Alfa 156 afgeschreven... elk merk heeft wel iets om over te mekkeren dan wel te prijzen maar een grotere auto heeft mijn voorkeur.

Vanwege transportbedrijfje moest ik, nadat ik mijn Alfa 156 achterop een Chevrolet had geparkeerd (kunnen ze niet tegen), een ander leasehok hebben met maximaal laadvermogen zonder in een kippenhok te hoeven rijden. Eerst gezocht op volume inhoud en wat schetste mijn verbazing.... Een Skoda Superb was na de Merc E de grootste.... Als je dan een kleine € 40.000,-- minder moet betalen voor vergelijkbaar optiepakketten is het voor een hollander niet moeilijk.

ga hier eens snuffelen naar info en wie weet kan ik ook nog eens wat zinnigs melden hiero.

Groet Paco

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum. Zelf geen kwetsuren opgelopen bij de aanrijding?

F

fokkesukke

Ola Fabia,

Ik had mijn scheenbeen gestoten omdat de 156 niet een hele grote auto is (en ik droeg geen gordel)
De tegenparty had gelukkig ook niets, enkel ff trillen van de schrik. Wel wilde hij een paar dagen later op vakantie gaan met zijn auto....
Het ging met een kleine 35 km pu, mijn airbags zijn niet afgegaan dus.... maar al met al heel lullig voor de tegenparty, jonge gast, wilde op vakntie en had zelf voor zijn auto betaald.
Niet decadent bedoeld, maar ik rij naar een handelaar of dealer en lease een ander op de zaak, dus om in clichés te blijven voor mij is het "een stuk blik" voor die jongeman was het een hoop geld wat ik in mijn omoplettendheid een 10 cm korter reed..

Ben later nog ff bij hem geweest met een doosje speciaal bier. Zijn schade was geheel vergoed en hij had er niets aan overgehouden. Gelukkig

Maarten

Forumguru
Fokkesukke. Er is wat mis gegaan met je account. Zou je je nog eens aan willen melden. Sorry voor het ongemak!

En hij is weer aangemeld :uitlachen:je komt niet zomaar van me af :laugh:
Ik werd aangezien voor een Bot, terwijl ik dat maar heel af en toe ben :grin::grin:

To all mods: succes gewenst tegen de Bots

Dag Allemaal,

Ik moet het nog geheel aanpassen maar het Belgisch avontuur is voor mij zo goed als ten einde.
Sinds 18 december rij ik ook niet meer mijn gigaslee :407:

Daarvoor in de plaats is een Fabia 1.9SDI uit 2005 met 200.000 km in de plaats gekomen:).

Ik ben super gelukkig met mijn Faabje, ze rijdt heerlijk en het verbruik is om gierend bij de kassa te betalen.... 1 op 23!!!!!
Faabje heeft zojuist ff 2 dagen bij de dokter gestaan; distributieriem. multiriem, waterpomp, draagarmrubbers en schakelaar achteruitrijlichten vervangen. 4 nieuwe slofjes, een grote beurt en een apk-tje brengen de balans nog eens bijna € 1700,-- naar het negatieve maar ze snort nu als een kitten.

Groet Paco

Einde werk betekende ook einde rijden met de Superb.
Aangezien de Superb mij dusdanig heeft verrast ben ik gaan kijken naar een Fabia.
Puur centen kwestie privé. Ik was al blij geweest met een verbruik van 1 op 16 maar deze 1.9 SDI doet bijna 23 km op een liter.
Dat maakt een mens best vrolijk

Bovenaan Onderaan