follow-me-home

Grey

Lid
Ik woon in een omgeving met veel vriendelijke mensen. Een paar keer per week herinneren mensen me eraan dat mijn lichten van de auto nog aanstaan /forum/images/graemlins/smile.gif. Wat nu te doen:
zeggen dat ze vanzelf uitgaan, is misschien wel waar, maar is knap bijdehand (jaja als de accu leeg is zeker). Maar toch bedankt he. /forum/images/graemlins/471.gif

Ik ben op zoek naar de meest vriendelijke reactie (tenslotte wil iemand je behoeden voor startproblemen de volgende dag), wat doen jullie in zo'n geval?

Ik bedank ze vriendelijk en zeg dat de lichten na ongeveer 1 1/2 minuut uitgaan. Verder mompel ik dat dit iets nieuws is en je zo makkelijk het sleutelgat van je deur ziet.

Potje

Actief lid
Gister kwam er en vrouw achter ons aan rennen notabene. Helemaal buiten adem vertelde ze dat de lichten nog aanstonden.

Ietwat onderkoeld verteld dat dat normaal was.... gaan zo wel uit....

Het gaat zo slecht niet met de Nederlandse maatschappij! Best lief immers!

higgy

Forumguru
En juist om DAT te voorkomen en omdat ik 80 seconden achterlijk lang vind heb ik die uitga-tijd laten verkorten bij m'n dealer.

Uiteraard kun je de tijd verkorten als je een Maxidot hebt.
Los daarvan kun je als je even geen zin hebt in coming home eerst even op openen drukken (op de afstandsbediening) en daarna op sluiten. De lampen gaan nu direct uit.

gr

Jan /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

sunnyboy

Senior Member
Je kan natuurlijk ook de draaiknop van de verlichting naar links draaien. UIT dus. Blijven ze ook niet branden.
Daarentegen gaat, in ieder geval bij mij, de verlichting 's-morgens aan als ik de portieren dmv de ab open.
(mits er voldoende duisternis is natuurlijk)

VEEJAY

Forumguru
Vreemd Sunnyboy, bij mij gaan de voorlampen alleen uit als ik hem op de 1 na uiterste van rechts doe, achter blijft dan gewoon branden.

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Uiteraard kun je de tijd verkorten als je een Maxidot hebt.

[/ QUOTE ]Ook zonder Maxidot kan dat voortaan hoor.

Karstieman

Forumguru
Ik doe hetzelfde als Sunnyboy: Gewoon lampen uitzetten /forum/images/graemlins/smile.gif
's morgens gaan dan gewoon mijn lampen weer aan.

sunnyboy

Senior Member
Higgy zet de verlichting op de mistlampstand hoor ik.
Levert bij hem een verrassend resultaat op. /forum/images/graemlins/uitlachen.gif

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Higgy zet de verlichting op de mistlampstand hoor ik.
Levert bij hem een verrassend resultaat op. /forum/images/graemlins/uitlachen.gif

[/ QUOTE ]
Gek! /forum/images/graemlins/cheer.gif

in het menu van de maxidot is een optie om de brandtijd van de lampen te regelen. daar kun je zelf aangeven (in stappen van 10 seconden) hoelang ze moeten blijven branden.
gr

Jan /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Arjen

Actief lid
Ik heb de uittijd terug gebracht tot 10 seconden. Juist vanwege de vele hartverwarmende en bezorgde opmerkingen van vele medelanders. En dan zie ik ze ook nog daadwerkelijk uitgaan (het koelkast syndroom)

Mijn standaard opmerking is dat ik het telepatisch doet. Dan kunnen ze er wel om lachen.

VEEJAY

Forumguru
Als je het goed timed, dan klap je twee keer met je handen en loop je nonchalant weg. (Daarna stiekum om het hoekje kijken of ze klappend je lampen weer proberen aan te krijgen)

LOL

Bovenaan Onderaan