Foppurb Superb 2 06-2012

Foppurb

Actief lid
Beste allemaal,

Had al even meegekeken maar na aankoop van een S2 uit 2012 en de eerste mods toch maar even voorstellen.

Ik ben Foppe Eekma, 33 jaar oud en woon in Anholt (net over de grens in Duitsland thv Arnhem).

Heb een vrouw, 2 kids en 2 honden.

Nadat mijn Passat 3c Totalloss is gereden mocht ik op zoek naar een andere auto. Deze staat inmiddels op de oprit en ben er erg blij mee!

Verdere mods gaan natuurlijk volgen maar deze meld ik in "mijn verhaal".

Skoda Superb 2 Elegance
06-2012 150.000km
1.6 tdi 77kw CAY (?)
Kleur; 8E8E grijs.

Ik heb veel plezier op het vwpassat.nl forum en hoop dat hier ook te hebben.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    275 KB · Weergaven: 24

Cordoba

Forumguru
Welkom Foppe, ik heb je toch al ergens anders op het forum gezien, of vergis ik me?:pieker:

Edit: ik zie het al, ik heb je topic over je S2 gezien.

Taffy

Forumguru
Welkom hier op dit vriendelijke, gezellige en leerzame forum.
Maar dat wist inmiddels al wel ;)
En gaat sowieso enorm veel plezier beleven aan je Superb :jaja:

martijn v o

Forumguru
Welkom Foppe,
We waren elkaar al tegen het lijf gelopen op het passat forum en zelfs ook in het echt elkaar ontmoet. Ergens op de kade was dat.
Veel plezier hier.

Foppurb

Actief lid
Het was kort maar krachtig. Ik heb mijn Superb ingeruild op een Passat B7 variant comfortline uit 2012. zwart en 20tdi BM.

Wat een genot en (sorry) een verschil tov de Superb. Verschil zit m vooral in de motorisering. In de superb had ik een 1.6tdi en nu dus een 2.0tdi en dat verschil is wel erg groot.

Ben blij met de Passat, zal hier nu en dan weleena een bezoekje brengen.

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 16

bobbl

Forumguru
Welkom en ajuu dan maar weer.
Het verschil zit vooral in de motorisering zeg je, maar waar nog meer dan?
Wat vindt je duidelijk beter/slechter van beide auto`s?
Ben wel benieuwd.....

Foppurb

Actief lid
Nou, superb is toch meer plastic. Rijgedrag is wat minder sportief, interieur (dashboard) is gedateerder qua uitstraling. Passat is beter geïsoleerd wat vooral op hogere snelheden merkbaar is.

de 1.6tdi was voor mij onder de maat en stond een waslijst onderhoud voor de deur waardoor ik deze keuze gemaakt heb. Als er een 2.0tdi in gelegen had mocht hij denk ik blijven.

Heb nog wel even aan een Octavia RS gedacht maar kwam telkens terug bij de Passat en dan moet je er niet te lang over nadenken.

Bovenaan Onderaan