Ford Kuga als vervanger voor de O4

Chrisjemol

Forumguru
Grappig is dat ik gisteren terug vanuit Amersfoort de accu heb leeggereden, dus elektrische actieradius is 0
Door het remmen ed (wel in de L stand, meer regeneratie) op rit van 30km terug toch 10,2km elektrisch gereden. Das een derde

Regenereert idd goed! Zal hem vd week eens laden en kijken hoe hij het volhoud uit de file

Chrisjemol

Forumguru
Nu paar weken in bezit.
Mis kleine dingetjes uit de octavia wel, zoals de weergave op middenscherm van radio/streaming met nummer, artiest en album.
Tellerbak was ook ietsje overzichtelijker.

Maar het hoger zitten is zooo fijn! Auto rijd ook heel goed, het elektrische en de benzinemotor (heftige 2.5 4-pitter) werkt goed en naadloos samen.

Zit heel lekker en lekker ruim vanbinnen

Had al een reservewiel gekocht vd winter maar die is te hoog, dus een Jaguar XF lichtmetalen reservewiel (thuisbrenger) gehaald en we kunnen weer!

Ook direct een Brink trekhaak eronder gemonteerd.
Enige jammere is dat er iets met de kabelboom vd trekhaak niet OK is, vd aanhanger werkt verlichting links niet, dus nog eens naar kijken.

Ben benieuwd hoe hij de caravan gaat trekken!

Bijlagen

• 0BF759C0-02C6-4338-82AF-A040CBFE9F08.jpeg
    0BF759C0-02C6-4338-82AF-A040CBFE9F08.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 38

1983jeroen

Forumguru
Gaaf kleurtje!

Ik herken wel dat overstappen op een ander merk je bepaalde dingen extra laat opvallen.
Toen ik na jaren Franse auto's overstapte naar Skoda vond ik sommige dingen ook minder dan bij Peugeot. Afwerking, bediening cruise control enzo.
De meeste van die dingen vindt ik nog steeds, maar het went ;)
Op andere vlakken is het dan weer beter geregeld.

Ik heb ook al een paar keer overwogen om Ford te gaan proberen, maar dan de Focus.

Veel plezier ermee!

BJF

Forumguru
Nu paar weken in bezit.
Mis kleine dingetjes uit de octavia wel, zoals de weergave op middenscherm van radio/streaming met nummer, artiest en album.
Tellerbak was ook ietsje overzichtelijker.

Maar het hoger zitten is zooo fijn! Auto rijd ook heel goed, het elektrische en de benzinemotor (heftige 2.5 4-pitter) werkt goed en naadloos samen.

Zit heel lekker en lekker ruim vanbinnen

Had al een reservewiel gekocht vd winter maar die is te hoog, dus een Jaguar XF lichtmetalen reservewiel (thuisbrenger) gehaald en we kunnen weer!

Ook direct een Brink trekhaak eronder gemonteerd.
Enige jammere is dat er iets met de kabelboom vd trekhaak niet OK is, vd aanhanger werkt verlichting links niet, dus nog eens naar kijken.

Ben benieuwd hoe hij de caravan gaat trekken!
Mooie auto!
Als ik het goed heb heeft de auto een CVT en geen ‘gewone’ automatische versnellingsbak. Klopt dat, en hoe bevalt dat t.o.v. een DSG?

Chrisjemol

Forumguru
Klopt zeker. Je hebt dus geen schakelmomenten meer zoals met de DSG.
Ik moet zeggen dat ik sceptisch was maar nu ik er in rij is het echt heel fijn.

De DSG had met fel trekken, ook in de S stand, bij het overschakelen een soort terugval.
De CVT, zeker als ik hem in sportstand zet (dan werkt de elektromotor ook fel mee), wanneer ik het gas goed intrap dan vliegt hij vooruit en blijft vanwege de CVT maar trekken zonder terugval

Ook bij rustiger rijden is het lekker constant.
Ding mag ook 2100KG trekken itt de 1500 vd octavia dus ook met caravan is dat meer continue koppel fijn

Captain Hook

Forumguru
Als ik het goed heb heeft de auto een CVT en geen ‘gewone’ automatische versnellingsbak. Klopt dat, en hoe bevalt dat t.o.v. een DSG?
't Is een e-CVT. En dat werkt gewoon uitstekend.
Alleen jammer van de 'fake' schakelmomenten in de S stand. Dan doet 'ie net alsof er geschakeld wordt, met een sprongetje in het toerental en geluid. Maar dat wordt software matig zo gestuurd.
In alle andere rij-modi werkt het ongelofelijk gesmeerd. Heel decent geluid op de achtergrond. :thumbsup:
Ik weet nog goed, dat ik tig jaar geleden van een handbak naar een DSG overstapte. En ondanks dat ik zelf zeer beschaafd in een handgeschakelde auto kan rijden, was ik toch onder de indruk van hoe een DSG functioneerde.
Nu ik bijna twee jaar in een e-CVT machine rij, zou ik niet anders meer willen.

Er zit een H4F45 transmission in.

Net zoals een DSG van VAG is het een complex stuk techniek. M.a.w als er iets fout gaat, kan het prijzig worden...

Chrisjemol

Forumguru
Ik had het idee dat hij in de S stand ook gewoon 1 toerental aanhoudt en geen fake schakelmomenten heeft
Wellicht is dat in de nieuwste versie aangepast

Weet wel dat het heel goed werkt. Fijner dan de DSG

Vandaag ronde van 75km gereden waarvan 45km elektrisch.
Mooie is dat hij half vol was vanmorgen en ik er nog maar 25km mee zou kunnen rijden.
Uiteindelijk met remmen/regenereren dus toch 45km uitgeperst. 2/3 vd rit dus weer elektrisch. Scheelt mooi tanken!
1100km op een tank is te doen.

Bovenaan Onderaan