Fornax, sinds een week mijn eerste Skoda

Fornax

Lid
Hallo iedereen,

Mijn 20 jaar oude Peugeot 306SW was echt op. Dat zat er al een poosje aan te komen dus was ik me al aan het oriënteren op een andere auto. Omdat ik een auto nodig heb voor woonwerkverkeer buiten de spits en ik zo'n 13-15k per jaar rijd had ik daarbij wat specifieke wensen. De nieuwe auto mocht wel wat kleiner zijn maar moest wel 'voldoende auto' zijn om door weer en wind te rijden. Mijn voorkeur ging uit naar een lager brandstofverbruik dan mijn 306SW, daarmee reed ik 1:14. Bij voorkeur moest ie ook weer een jaar of 8-10 mee kunnen. Vorig jaar viel mijn oog daarom op bijvoorbeeld een Octavia van rond de 8 jaar oud met een redelijke kilometerstand, maar er moest nog wel wat gespaard worden.
Met de APK van de 306 nog 3 maanden geldig en berichten in de media over teruglopende autoverkopen door de huidige situatie alvast rond gaan kijken wat het actuele aanbod was.

Daarbij kwam ik een goed uitziende Fabia Combi 1.2TSI uit mei 2011 tegen. Met zwart metallic lak had ie wat mij betreft zijn kleur mee, met een tweedehands auto kun je niet altijd kiezen natuurlijk. Op de fotos zag ie er keurig uit, kilometergeschiedenis zag er goed uit en met 67k op de teller moet ie nog een tijd mee kunnen.
Dus een afspraak gemaakt bij de verkopende garage voor bezichtiging en een proefrit. De auto was in het echt net zo keurig als op de fotos, ook onder de motorkap zag ie er netjes uit. Proefrit ook prima. De vraagprijs van de garage was rijklaar met nog een grote beurt en verse APK, dus daar verder geen verrassingen.

Vandaag een week geleden heb ik hem opgehaald en inmiddels kan ik volmondig zeggen dat het een fijne auto is.

Bovenaan Onderaan