(foto's) LED dagrijverlichting (Hella) achteraf ingebouwd in O2 (model 2005)

_

Ik heb het gefixt; LED dagrijverlichting in mijn O2 Combi (model 2005) gebouwd!

Ik was er al langer op uit; S6 led's. Punt 1 te duur, punt 2 onhandige pasvorm. Ook Milotec.de (zie hier) heeft een mooie optie, mij ook te duur (en nog spuitwerk noodzakelijk)...

Nu Hella de serie 'daytime-running-light' heeft, heb ik de LEDayLine dagrijlichten gemonteerd.

De plek waar van inbouw heb ik van Milotec afgekeken. Ach, "beter goed gejat als slecht verzonnen" ;)

Ze passen dan ook precies. Inbouwdiepte van de led is 83mm, 81mm beschikbaar tussen buitenzijde bumper en voorzijde chassiskokerbalk.

Electra is even simpel. Even een geschakelde plus vanaf de zekeringkast, via de kabeldoorvoer in het schutbord, de massa en de derde draad aan het dimlicht solderen en klaar is Kees.
Het kostte mij 5 uurtjes...

Hierbij de foto's:
convert.php

convert.php

convert.php

convert.php

(met dimlicht brand de Dagrijverlichting op zo'n 15%)

Onder detailfoto's van de inbouw

Als jullie vragen hebben over de inbouw, plaats deze in dit topic!

groetjes, Chris

In de meet-en-greet staan meer van mijn fotos:
http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=9625

_

Bijlagen

• Skoda O2 DRL 0004.jpg
    Skoda O2 DRL 0004.jpg
    17,3 KB · Weergaven: 211
  • Skoda O2 DRL 0005.jpg
    Skoda O2 DRL 0005.jpg
    18,7 KB · Weergaven: 145
  • Skoda O2 DRL 0006.jpg
    Skoda O2 DRL 0006.jpg
    17,3 KB · Weergaven: 142

lock

Actief lid
Ik vind het geen gezicht. Sorry dat ik zo moet brengen. Maar het is iets waar audi mee gekomen is en daar is het mooi op. Niet op een skoda of andere merken.

corsaar

Senior Member
Lock @ Je hoeft geen sorry te zeggen, een mening is altijd subjectief
en kan in strijd met de waarheid zijn of is gewoon juist.
Je moet gewoon kunnen zegggen als je iets niet mooi vind.
Mooi toch, Chris vind het prachtig. Het doet mij denken aan die pratende auto.
Nightrider geloof ik.

VEEJAY

Forumguru
Hoezo de Skoda RS heeft ze toch ook, niets mis mee. Ik kan alleen niet goed zien of ze mooi weggewerkt zijn. Hoe ziet het eruit als ze uit staan?

Bart_G

Lid
het zal wel aan mij liggen, maar ik kan de foto's in de post zelf niet zien, alleen de bijgevoegde plaatjes. Moet zeggen dat ik ze er op deze manier niet echt bij vind staan... Valt met z'n rechte vormgeving wat buiten de boot op deze plek wat mij betreft.

E

Ex-lid 2926

Mijn mening is dus ook heel persoonlijk, maar ik vind LED dagrijverlichting typisch iets voor de periode tussen sinterklaas en oud en nieuw. De decembermaand met de lichtslangen aan de gevels. Toen Audi met deze lichtjes begon vond ik het nog wel origineel, maar nu de petjes deze lampjes ook aan hun afgetrapte Golfjes en Civics hangen vind ik het erg misstaan. Nieuwe E klasse Mercedessen zie je nu ook met een rechte rij brandende LEDjes aan de voorzijde. In mijn ogen wordt het mooie front er totaal mee verpest. Ik vind de oplossing van Skoda op de FL O2's veel mooier. Een extra pitje in de mistlampen. Het ontwerp van het front blijft zo mooi intact.
Ik moet wel zeggen dat ik jaloers ben op de knutselkwaliteiten van forumleden zoals Chriscribo, vooral waar het gaat om autoelektronica.

Captain Hook

Forumguru
Ziet er zo nep uit.
Wat is er dan 'nep' aan? Het zijn toch echte LEDjes? :koffie:

Een patser met gouden kettingen in een foute cabrio; is dat dan nep?
Of een 'petje' in een boom-boom-auto die zo laag tegen de grond ligt dat 'ie niet eens over een verkeersdrempel heen komt; is dat dan nep?
:)

Captain Hook

Forumguru
Het lichtbeeld van LEDs, halogeen, gewoon gloeilampen en eventueel nog Xenon op een en dezelfde auto geeft zo'n rommelig beeld.

Als je het dan doet, moet je het goed doen. ALLES, maar dan ook ALLES in dezelfde verlichtingstechnologie uitvoeren! Dus alle verlichting in LED uitvoering. Scheelt in de levensduur en het stroomverbruik!

En volgens mij is Audi tot nu toe de enige die op de R8 ook de hoofdverlichting als LED kan uitvoeren...

lock

Actief lid
Ik kan begrijpen dat de mensen die het op hun auto aanbrengen mooi vinden.
Alleen op bijv een civic uit 1900 :confused: Waarom?
En ik blijf dat ik het alleen mooi vind op een audi. Waarom wil men dat ze auto op een ander merk gaat lijken. Koop dan een audi. :koffie:

___JC___

Forumguru
Wat is er dan 'nep' aan? Het zijn toch echte LEDjes? :koffie:

Een patser met gouden kettingen in een foute cabrio; is dat dan nep?
Of een 'petje' in een boom-boom-auto die zo laag tegen de grond ligt dat 'ie niet eens over een verkeersdrempel heen komt; is dat dan nep?
:)

Het zijn geen originele Skoda onderdelen dus nep. :smirk: Nee serieus, het doet goedkoop aan vind ik. Het hoort niet bij zo een auto. Het past er ook niet bij. Als al je verlichting LED verlichting is denk ik dat het trouwens wel mooi staat.

Verder ben ik het eens met je begripsomschrijving van een patser en een petje. Maar wat dit verder met het begrip 'nep' te doen heeft snap ik ff niet.

___JC___

Forumguru
Een auto waar het origineel op zit is minder erg dan achteraf plakwerk, maar inderdaad. Ik vind het eigenlijk ook geen gezicht op bijna alle auto's die het hebben dus de A3, A8, Insignia, Delta enz. Op de A4 en A5 op een of andere manier nog wel te pruimen.

Maarten

Forumguru
[MODERATORBREAK]Volgens mij gaat het topic niet over wel of niet mooi, maar wil de topic starter zijn ervaringen met de forumleden delen.
Graag verder inhoudelijk reageren.

Topic verplaatst naar Onderdelen van derden.[/MODERATORBREAK]

Bovenaan Onderaan