foto's schuif kantel dak

vrucht

Lid
Hallo,

Ik ben mijn nieuwe leaseauto aan het samen stellen en wil dit keer graag het optionele schuif kanteldak erbij nemen. Helaas zijn er weinig foto's informatie bij de dealer te krijgen.
wie o wie heeft foto's van het dak

schuift het glas in je dak en is het glas met een gordijn te blinderen?

Wasmachineman

Forumguru
Ik ga woensdag kijken naar mijn nieuwe auto waar een schuifdak inzit. Foto's zijn er dan ook in de avond. Ik weet ook dat forumlid Freddy-a een schuifdak heeft in zijn Combi!
Allebei je vragen worden met Ja beantwoord!

Ik heb een schuifdak, ja hij schuift in je dak, er zit inderdaad een blinderings paneel bij wat je naar voren kan schuiven, je bent wel iets hoogte kwijt, je "hemel" komt door het schuif/kanteldak een cm of 3 naar bneneden toe....maar ik ben er zeer blij mee, grappig detail is ook dat icm de regensensor voor de ruitenwisser het dak dichtgaat bij regen als je hem "open" parkeert.

Ik rij bijna altijd met het dak op de kantelstand en met het mooie weer in de open stand.

Gr,

Tom

Darkside

Forumguru
Ik blijf het wel een mooie optie vinden. En elke keer als het tijd is voor een nieuwe auto, dan twijfel ik weer. Zeker met die mooie panoramische daken van tegenwoordig.
Toch denk ik dat het voor mij voornamelijk een bron van extra licht is. En dat ik bijna nooit met het dak open zou rijden.
Maar wie weet over 5 jaar...

Falcon

Donateur
Ik vind persoonlijk op de foto's hem nog al ver naar achteren geplaatst. Toch maar eens bekijken in het echt. Het is een optie die ik graag zou willen namelijk :)

Sand3r

Senior Member
Helaas heeft de O2 niet zo´n groot schuifdak als de Yeti en S2 hebben.
Maar het voldoet prima.

Rallye

Forumguru
Mij leek een open dak ook altijd erg fijn. In de Octavia zou ik geen moeite hebben met het verlies aan hoofdruimte; ik zit graag laag.

yup

Lid
Ik zou u allen graag verzoeken een schuifdak te bestellen als u een O2 nieuw samenstelt.

Maakt het makkelijker als ik over 3-5 jaar een nieuwe 2ehands O2 uitzoek, heeft ie gelijk een optie die ik graag wil :grin:

Darkside

Forumguru
Dan word het niet die van mij. Hij is besteld zonder...

(weet ook niet of je de kleur mooi zou vinden :) )

Wasmachineman

Forumguru
Hoi Yup, mijne gaat op 2 september a.s. rijden tot eind augustus 2013! Ik ben al weer bezig om mijn volgende voor 2013 uit te zoeken....moet die ook met schuifdak zijn? :winkie:

vrucht

Lid
;) deze foto had ik al gezien
Wat me wel opvalt is dat het dak erg smal en ver naar achteren zit. Door de brillenhouder wordt het dak wel erg smal.
Ik denk dat daar nog geeneens mn hoofd door kan.
om daar 990 euro aan uit te geven, vind ik het niet waard.
Ook al lease ik de nieuwe auto, mijn bijtelling en mn leasebedrag gaat daarmee omhoog.....
denk niet dat dit hem gaat worden.

Ik heb ook zitten twijfelen bij de bestelling, maar alsnog besteld.
Een uitkomst!!! Hoeft de airco niet altijd aan te staan en ben ik minder verkouden daardoor.

Het hoogteverschil is minimaal. En je zit zowiezo met je hoofd in het "gat".

Wasmachineman

Forumguru
Ik dacht maar zo: als ik nu niet doe dan nooit. Het lijkt mij erg mooi met lichtinval als extraatje. Ik heb hem gister getest in mijn nieuwe auto en het is toch wel erg mooi. Geeft je een luxe gevoel. Ik rijd erg veel per jaar en nu is die auto echt helemaal af!

vrucht

Lid
mmm ik dacht dat ik klaar was met het uitzoeken van mn lease opties, denk dat ik toch maar 17 inch velgen inruil voor het open dakkie ;))
Denk dat het weg mooi staat met mn ivory leer

Wasmachineman

Forumguru
Je hoort wel wat, hangt van de stand af. Rij maar eens mee! ik rijd door heel noord nederland en af en toe nog rond de A1 ook!

Sand3r

Senior Member
Rond de 80km/h is het nog wel OK.
Tot de 100km/h is het nog net te doen bij echt mooi weer, daarboven mag ie wel dicht.

Het is ook een beetje afhankelijk van de buitenwind. Ondanks de snelheid merk je dat wel qua herrie.

Wasmachineman

Forumguru
Vandaag hele dag open gereden met schuifdak. Heerlijk. Tenminste, als het op ventilatiestand staat. Want dan maakt het veel minder lawaai dan een raam wat 1 cm open staat. Je hoort de radio nog gewoon goed en het geeft echt veel frisse lucht. Tenminste, hier in Noord Nederland....:winkie:

edit: mijn hoofd past net door het schuifdak, en ja, ik heb een klein hoofd inderdaad! En met het hele dak open rijd ik nooit.

Bovenaan Onderaan