Foto's

Henny

Actief lid
Foto\'s

Ik ben er nog steeds niet uit voor wat bertreft de foto's van auto's: waarom de nummerplaten onherkenbaar gemaakt worden. Ik heb dat voor de zekerheid ook maar gedaan bij mijn nieuwe, maar duidelijk is het me nog niet.
Er wordt dan geantwoord "kijk maar eens hier", maar daar zie ik geen duidelijk antwoord. Op de RDW site kan je de kentekennummers opzoeken, maar dan zie je toch geen adresgegegevens? Dus hoe zou dat nou moeten helpen voor "bestellingen"?
Als je een foto plaatst en er staat bij dat je in een klein dorp woont, dan gaat het misschien, maar in een regio of grote stad, dan is het toch ff zoeken lijkt me ..
Heeft iemand een antwoord?

VEEJAY

Forumguru
Re: Foto\'s

een voorbeeld is Seatonline waar de duurdere Leon's bijvoorbeeld 'komen'. Als je ziet hoevaak deze gestolen worden (met gemak) is het toch aan te raden je kenteken niet zichtbaar te maken bij de mooie foto's.

Voor jou en mij is het misschien moeilijk gegevens (adres) te achterhalen, maar voor anderen een fluitje van een cent. Er zijn helaas altijd rotte appels bij verzekeringsmaatschappijen of misschien RDW.

Mensen die auto's op bestelling weghalen hebben over het algemeen toegang tot iets uitgebreidere databases dan de gemiddelde burger. Daarmee wordt het een fluitje van een cent. Onherkenbaar maken is dus een kleine moeite, groot plezier!

ougie

Forumguru

Henny, ik werk al 18 jaar in de bajes en heb hele hordes autodiefjes zien komen en gaan. Natuurlijk sta ik open voor goede tips van deze boefjes. De meeste houd ik gewoon voor mezelf maar een wil ik wel met je delen. Loop niet onnodig te koop met kentekennummers en adressen e.d. Auto's worden tegenwoordig vanuit het oude Oostblok simpel via internet besteld. En als op een site jouw auto met kenteken, foto en soms ook de omgeving waar je woont, staat vermeld, is hij zomaar uit je voortuin verdwenen. En geloof me, er is voorkeur voor Europese, m.n. Duitse automerken. En wees niet bang, ook een Skoda is gemakkelijk af te zetten in die regio.

Jan_Hein

Actief lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Onherkenbaar maken is dus een kleine moeite, groot plezier!

[/ QUOTE ]

Mag ik een domme vraag stellen?

Hoe maak je een kenteken onherkenbaar? Behalve dan het afplakken van het kenteken?
Kan dit gedaan worden mbv fotobewerking op de PC?

Groet, JH

Fabia

† In Memoriam

Dat kan toch met elke goede fotobewerkings programma op de pc. Moet niet zo moeilijk zijn lijkt mij.

Jan_Hein

Actief lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Dat kan toch met elke goede fotobewerkings programma op de pc. Moet niet zo moeilijk zijn lijkt mij.

[/ QUOTE ]

Ik snap het al.

Bedankt

Henny

Actief lid

Ougie, dat weet ik helaas, want mijn O1 is in oktober weggehaald, samen met 2 andere even oude Škoda's in dezelfde uitvoering binnen 3 dagen tijd. Alledrie in showroomstaat in verschillende wijken ...
Daarom heb ik nu ook een O² ....

Ik wist dat van dat onherkenbaar maken ook niet hoor, maar ben maar gaan proberen met Easy cd creator. Dat andere heb ik allemaal niet, maar zo gaat het ook redelijk.
Paint is ook een handige tip!

ougie

Forumguru

Zonder te generaliseren, maar boek een vakantie richting Polen of Rusland, en de kans dat je hem tegenkomt is aanwezig. Echter de kans dat ze de jouwe nu weer stelen wordt steeds kleiner. Ik lees elke dag op dit forum dat er weer nieuwe Skoda's bij komen. Hiermee wordt het steeds mooier op de weg en het aanbod voor de boefjes wordt dus steeds groter en dus de kans dat ze de jouwe stelen steeds kleiner. Twee voordelen dus dat er steeds meer Skoda's worden verkocht. Nu hoop ik niet dat ik mijn eigen lot aan het tarten ben,,,,en dat ze met hun poten van de mijne afblijven. /forum/images/graemlins/crazy.gif

Ze mogen over twee jaar de mijne stelen krijg ik een nieuwe. (drie jaar nieuw waarde)
Alleen thuis staat 'ie altijd binnen, is dus niet zo makkelijk.
Hoewel, in de omgeving zijn pas twee wagens gestolen, eerst ingebroken voor de sleutels toen auto’s foetsie. (Staan) Stonden altijd voor de deur/uitrit geparkeerd. (etalage?)

Henny

Actief lid

Dat geloof ik zeker hoor Ougie. Buiten dat ik zelf dat idee al had (geen bewijs overigens) was het met de 3e Octavia die hier in de regio gestolen is, in die ene week met mijn O1, zo dat de eigenaar daarvan de daders nog betrapte. Dat waren volgens hem "oosteuropees uitziende types" als je dat al kan zien. Maar goed het heeft hem niet geholpen, hij probeerde de deur open te krijgen die al van binnen afgesloten bleek en de dieven reden zo weg ...
Bedankt allemaal voor de tips in ieder geval en ik plaats dus geen foto's met herkenbaar kenteken meer.
En die 3 jaar dekking voor nieuwwaarde is prettig, had en heb ik ook, alleen de oude Octavia was 3¾ jaar oud ....

Bovenaan Onderaan