Fout antenne 1

Sinds een paar dagen wat minder goed ontvangst. Als ik in het servicemenu op de radio kijk bij fm monitor, geeft deze aan antenne1 off. Deze heeft op on gestaan recent nog. Om welke antenne gaat dit? De dakantenne of in raam?

20200409_133956.jpg

Nee ik heb alleen FM. Ik heb achteraf een amundsen+ erin geplaatst met losse gps ontvanger. Dit ter vervanging van een swing radio. Beide antenne's hebben het gedaan. Ik heb wel skoda BT bluetooth voor telefoon erin zitten. Op het dak zit een standaard dakantenne (met spriet, geen haaienvin of combi ervan) ik weet niet hoeveel aansluitingen er op de dakantenne zitten.

AndreM

Forumguru
@Delta12 als het goed is heb jij geen raam-antenne.
Bij de O3 wordt deze voor de DAB gebruikt.
Ik heb wel dit probleem ooit voorbij zien komen en bleek het probleem in de dakantenne of de versterker te zitten.
Gebruik de zoekfunctie misschien kan je het nog terug vinden.

In mijn 02 fl 2012 zit in het achteraan een antenne. Ik vermoed dat toch de dakantenne een probleem geeft.

AndreM

Forumguru
In mijn 02 fl 2012 zit in het achteraan een antenne. Ik vermoed dat toch de dakantenne een probleem geeft.
Zou zomaar kunnen dat vocht de oorzaak is geweest.
Mijn collega heeft het zelfs bij een nieuwe auto gehad.

kijk of je erbij kan komen, misschien is het een slechte aarding door corrosie.

En daar heb je helemaal gelijk in. Ik was net even in de auto, die heerlijk in de volle zon staat nu, en antenne werk weer. Nu weet ik nog steeds niet welke het is, maar de kans is groot de dakantenne.

Bedankt voor mee denken

Bovenaan Onderaan