Foutcode P155A

hans0509

Nieuw lid
Goedemorgen Gerrit,

Ik heb een SKODA FABIA II Combi van 2012 met een 1.2 TSI benzine motor. Onder het rijden is de MLI gaan branden en met het uitlezen van de OBD kwam de foutcode P155A naar boven.
Er vanuit gaande dat de druksensor defect zou zijn heb ik een nieuwe besteld maar die is qu model totaal anders dan diegene die gemonteerd zit. Diverse leveranciers bezocht maar allen geven aan de hand van het kenteken dezelfde druksensor als vervangend onderdeel.

bijgesloten foto's van de gemonteerde druksensor en van de geleverde druksensor.

Kan iemand verklaren waar het verschil zit en heb een mogelijke leverancier voor de juiste MAP-sensor?

Bijlagen

• MAP sensor gemonteerd 1.jpg
    MAP sensor gemonteerd 1.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 14
  • MAP-sensor Bosch 1.jpg
    MAP-sensor Bosch 1.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 14
  • MAP-sensor Bosch 2.jpg
    MAP-sensor Bosch 2.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 14

Tees

Donateur
De (inlaat/turbo)druksensor van de 1.2 TSI heeft onderdeelnummer 03G906051D, die zit bovenop het aanvoerkanaal van de lucht. Kost €20 bij Winparts (Bosch), en dik €80 bij de dealer. Ik zou t wel weten ;)

Ik kan t niet helemaal goed zien, maar volgens mij zit je naar de verkeerde sensor te kijken in je auto. De vorm van die Bosch sensor is wel zoals ik die ken, maar ik zou even t typenummer dubbelchecken.

hans0509

Nieuw lid
Tees, je had het bij het rechte eind :thumbsup:
Ik schaam mij diep:sterretjes: Dat komt ik heb ook al jaren een VW Bulli heb en de turbo lijkt een beetje op die van de Skoda. Op de turbo zit een zg. LufDruckAnlage met een stangetje er aan waardoor ik mij liet verleiden om aan te nemen dat het blokje met de stekker er op dus de MAP-sensor was.
MAP vervangen en het probleem ws meteen opgelost.
Zo zie je maar weer; NOOIT te oud om te leren.

Het item mag wat mij betreft afgesloten worden.

Nogmaals, beiden bedankt voor jullie reactie!

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan