Foutmelding DSG

Hallo,

deze morgen wou mijn Superb 2.0 cr tdi 4*4 niet starten, op het scherm verscheen een foutmelding nl. dgs versnellingsbak overhit. Nochtans heeft hij de hele nacht stilgestaan. tevens heeft hij zijn onderhoud gehad op 60k, zoals voorgeschreven. Ik ga hem deze middag terug proberen starten in de hoop dat het euvel verholpen is, hoop doet leven. Anders even langs de garage gaan om te kijken wat er aan de hand is...

Heeft iemand dit ook al voor gehad?

Hallo,
deze morgen wou mijn Superb 2.0 cr tdi 4*4 niet starten, op het scherm verscheen een foutmelding nl. dgs versnellingsbak overhit. Nochtans heeft hij de hele nacht stilgestaan. tevens heeft hij zijn onderhoud gehad op 60k, zoals voorgeschreven. Ik ga hem deze middag terug proberen starten in de hoop dat het euvel verholpen is, hoop doet leven. Anders even langs de garage gaan om te kijken wat er aan de hand is...
Heeft iemand dit ook al voor gehad?

mvg
Anthony

Joske

Forumguru
Dan lijkt mij een foutieve sensor verdachte nummer 1.. Zal eens proberen zoeken in de documentatie van de dsg. Is dat een dsg6 of 7?
@ertromp weet dat vast ook wel adhv motor.

Rallye

Forumguru
Je unt een mod vragen om dit topic over te boeken naar het Superb-deel van het forum. Daar heb je ook een topic aangemaakt, helaas met een tikfoutje in de titel. Dit is het Octavia-deel van het forum.

andrehj

Forumguru
@Joske : Als het een 2.0 TDI is dan is het een DSG-6 (DQ250), en als het een 4x4 is, dan is het ook een DQ250, want de DQ200 is niet geschikt voor 4x4.
Dus in de geval is het zeker :D een DQ250 (6-versnellingen).

bobbl

Forumguru
Ben benieuwd of meer mensen deze ervaring delen.......
En doet de DSG het alweer?

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Zoals @bobbi al aangeeft zal het om DSG gaan in plaats van dsg. Ik heb het idee dat er een temperatuursensor is overleden, of dat er een breuk in de bedrading zit.

ertromp

Forumguru
Als er iets met sensoren aan de hand is of het nu de toerentalsensoren of temperatuursensoren zijn die kunnen met VCDS of VCP uitgelezen worden. Dat lijkt me wel een eerste stap om te doen even uitlezen of laten doen

Hoi iedereen,

bedankt voor de massale respons. Ondertussen is het euvel opgelost, blijkbaar was er een probleem met de batterij. Deze werkt niet meer naar behoren, vandaar de foutmelding(en). Het was niet enkel een foutmelding van de DSG, maar ook van de remmen en ESP. Dit heb ik pas achteraf gezien, aangezien ik gehaast was om op het werk te zijn.

De andere foutmeldingen heb ik pas achteraf gezien, jammer want dan was mijn eerste topic volledig geweest en mss makkelijker om conclusies te trekken.
Blijkbaar heeft de batterij 6 compartimenten waarvan er 1 stuk was. Dit zorgde voor verwarring bij de boordcomputer en gaf ten onrechte foutmeldingen. Na plaatsing heeft de garagist nog een meting gedaan en alles was ok.
Nu hij bij de garage was, heb ik ineens winterbanden laten leggen. Zicht is iets minder - wielkassen zijn minder gevuld, maar zal wel veiliger zijn nu de winter voor de deur staat.

Bovenaan Onderaan