Foutmelding Oliedruk O2 RS TFSI (JD Chip)

LT83

Forumguru
Vandaag tijdens een redelijk pittige rit op de duitse autobaan (met sitechris) de volgende foutmelding gehad; Motoroliedruk fout, rood olielamje, motor uitzetten. Uiteraard zsm op een veilige plaats de auto uitgezet.

Na enkele minuten de motor weer gestart, melding was weg, motortemperatuur ok. Vervolgens heeft Chris (super bedankt) contact opgenomen met zijn mobiliteitsservice. Het advies, oliepeilen en indien ok rustig richting huis. Uiteraard zsm de auto laten uitlezen. indien melding weer komt onmiddelijk stoppen en hulp inroepen.

Advies uiteraard uitgevoerd, oliepeil ok. Rustig naar huis gereden (90-100km/h) zonder verdere meldingen. Morgen gaat de auto meteen naar de garage. Auto heeft vorige week nog een grote beurt met distributieriem.waterpom en d-valve gehad.
Heeft iemand dit vaker meegemaakt??? Hopelijk is het een sensorfout, maar toch zeker even schrikken

Groeten Luuk

reeseend

Forumguru
Nee, nog nooit gehad in de afgelopen 2 maanden.
Ook nog niet naar Duitsland geweest om eens flink te stoken met de RS, want dat lukt niet zo goed hier in NL

Lijkt me ook meer op een sensor die even de weg kwijt is. Succes bij de garage

LT83

Forumguru
Nee, ik heb het in de periode dat ik de auto in mijn bezit heb (bijna een jaar) ook nog niet meegemaakt. Het was zelfs geeneens volle belasting of langdurige belasting. We hebben maximaal 210km/h gereden. Dit in vergelijk met het feit dat ik ook weleens top getest heb in duisland (260+km/h op teller) vond ik het echt vreemd.

Hij wordt morgen even nagekeken en dan weten we meer

LT83

Forumguru
Update; auto is terug van de garage. Motor uitgelezen en geen enkele storing zichtbaar. Oliepeil ok en oliepomp haalt de juiste druk. Motor loop gewoon nog netjes rond en is geen schade hoor- en merkbaar.

Garage gaf direct aan ( evenals race eend van JD via pb) dat het er misschien vuil in het oliecarter aanwezig is. Dit kan zich ophopen tegen de zeef aan, wat een lagere oliedruk veroorzaakt. Pakking van het carter was niet direct voorradig, is besteld en e.e.a. wordt z.s.m. schoongemaakt.

Hopelijk blijft het hierbij en heb ik geluk gehad m.b.t. mogelijk hieruit voortvloeiende motorschade.

LT83

Forumguru
daar wacht ik even mee totdat het carter is schoongemaakt.....;) Maar hopelijk kan dat inderdaad zsm weer een keer gebeuren!!

Bovenaan Onderaan