foutmelding "Wrong FGS" in Display Admundsen bij achteruit??

erikkie

Senior Member
hoi,

Ik heb een Octavia 1,2 Tsi Station ambition businessline met admundsen. (04-2010)
Vandaag bleef mijn volume van de radio zeer leeg, zelfs bij doordraaien naar volume 30.
Fabrieksinstellingen opnieuw ingesteld, zelfde probleem.
Uiteindelijk was het precies hetzelfde als wanneer je achteruit rijdt je volume van de radio wordt verzacht.

Auto in achteruit gezet en vervolgens in 1e versnelling, probleem opgelost. Volume radio weer onder controle :680:

Nu blijft er echter een melding in mijn display staan van de Admundsen bij het inschakelen van de achteruitversnelling :smiley29:

"Wrong FGS"

Iemand enig idee wat dit betekent en hoe ik deze error weer uit het systeem krijg??

(Parkeersensoren werken wel als ik achter de auto loop)

Kun je trouwens zelf een stadslampje vervangen van je koplamp zonder alles open te schroeven?? Weken gereden met lampje wat af en toe wel brandt en af en toe niet, maar lampje heeft nu écht de geest gegeven... En nu blijft er zo'n irritant oranje lampje in dashboard branden.:1884:

Alvast bedankt voor de tips en tricks!!

Verder bevalt de auto uitstekend

Groetjes uit Brabant

hemi24

Forumguru
Even voor je ge-google-d, maar wordt je weinig wijzer van; Heb een Tjechische site gevonden waar het staat vermeld tussen een opsomming van overige bekende problemen: http://forum.octaviaclub.cz/lofiversion/index.php/t382-50.html

Voor het vervangen van het stadslicht moet je even de handleiding raadplegen, staat precies in hoe je dit aan moet pakken. Is in een paar minuten gepiept, maar als je toch langs de dealer gaat voor het probleem met je Amundsen, pakken ze het lampje zo even mee lijkt me... :)

erikkie

Senior Member
hoi,

had ook al ff ge-google-d, maar kwam alleen een Duitser tegen met een RS met hetzelfde probleem, maar daar stonden ook nog geen antwoorden bij.

Maar goed nu heb ik mijn auto een nachtje met rust gelaten en vanmorgen weer gestart en nu is die Wrong FGS melding spoorloos verdwenen.

Nu blijft natuurlijk de vraag of die melding terug blijft komen. En ik ben nog steeds nieuwsgierig wat die melding inhoudt.

skodaboy

Forumguru
hoi,

Ik heb een Octavia 1,2 Tsi Station ambition businessline met admundsen. (04-2010)
Kun je trouwens zelf een stadslampje vervangen van je koplamp zonder alles open te schroeven?? Weken gereden met lampje wat af en toe wel brandt en af en toe niet, maar lampje heeft nu écht de geest gegeven... En nu blijft er zo'n irritant oranje lampje in dashboard branden.:1884:

je zal vrees ik de hele koplamp moet losschroeven (witte moer los draaien en aan de haak trekken) en ze dan eruit halen,anders ga je er niet aan kunnen door de beperkte ruimte voorin...
heb ik ook laatst op het werk bij een 02 moeten doen...

erikkie

Senior Member
Ondertussen is de navigatie compleet vastgelopen :( Geen idee of het verband houdt met die vorige foutmelding...

Radio etc werkt allemaal prima, maar kan geen andere plaatsnaam / straat als nieuwe bestemming ingeven.

Dealer heeft al alles gereset door accupolen los te halen, maar het heeft niet geholpen...Navigatie lijkt te zijn vastgelopen, terwijl ik wel gewoon op de kaart kan zien waar ik rijd.
Binnenkort moet hij voor langere inspectie naar de dealer dan wordt het uitgezocht. Ben benieuwd, wel beetje jammer dat zo'n navigatie na minimaal gebruik al binnen 5 maanden de geest lijkt te hebben gegeven...

Als jullie nog tips hebben!?!?

Misschien als je de taal op je Amundsen verandert dat de foutmelding 'Wrong FGS' mee verandert en zo meer duidelijkheid geeft over wat er dan helemaal wrong is.

Ik zou gokken op First Gear Sensor, maar dat lijkt me wat al te makkelijk :)

erikkie

Senior Member
@ marsepein, denk dat first gear sensor weleens heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed zou kunnen kloppen! Maar goed die foutmelding is niet meer verschenen, probleem is nu het instellen navigatie....

@ Rdw, er wordt binnenkort ook aanspraak gemaakt op fabr. gar. bovendien is het een leaseauto, dus financieel maak ik me niet zoveel zorgen.
Dealer zei ook al dat in het ergste geval er een nieuwe ingaat.

Kost alleen allemaal weer een boel tijd en moeite :(

Week 37 gaat hij naar de Skodadokter :)

erikkie

Senior Member
Auto is tijdje geleden naar Dealer geweest. Hele gebeuren nogmaals gereset. En de navigatie werkt weer :) Gebruik 'm weinig, maar goed 't lijkt te zijn opgelost.

Heb laatste week wel weer geregeld dat volumeregeling niet werkt. Volume blijft dan net zo zacht als bij achteruit rijden, maar je kunt blijven draaien aan volumeknop...volume blijft laag tot het eerste stoplicht. FF in achteruit en vervolgens in 1e versnelling en het geluid is weer te controleren....Best irritant....
Denk dus dat wrong FGS inderdaad first gear sensor is zoals marsepein heeft verzonnen.

Verder bevalt auto prima, binnenkort gaan de winterbanden eronder....

Bovenaan Onderaan