Sir-Baze
Lid
Tijdens mijn vakantie tijdens een ritje opeens een aantal oranje lampjes op het dashboard.
Die van de stuurbekrachtiging, de ABS, de ASR en de bandenspanningscontrole.
Er was rij-technisch niets van verschil te bespeuren, dus de rit naar de camping gewoon vervolgd. We waren er praktisch al. Aldaar meteen de meldingen opgezocht in het boekje. Ook op internet dit forum met een zoekopdracht geraadpleegd. Ik had me er min of meer van overtuigd dat het waarschijnlijk een accuprobleem was. De auto startte echter gewoon en afgezien van de melding die even na aanvang van een autorit weer opnieuw kwam (en ook weer wegging soms), reed hij even goed als altijd.
Ik heb het aangedurfd de rit naar NL terug te maken. Geen enkel punt. Wel de oranje lampjes gehad, maar verder geen enkel probleem ervaren.
In NL meteen de volgende dag naar de dealer in Den Bosch. Deze deden er even over om te bepalen wat er was. De accu in ieder geval niet, daar waren ze snel uit. Het probleem speelde rond een sensor rechts achter in het achterwiel. Deze leest de omwentelingen. Door een probleem in vermoedelijk een ring die om het wiellager ligt, kan deze info niet goed worden uitgelezen en dit veroorzaakt dus de foutmeldingen. Die systemen zijn afhankelijk van de meldingen.
Lang verhaal kort: Wiellager achter rechts dient vervangen te worden. €265,- alstublieft.
Jeutje.....Da's een klap geld voor een lager vervangen dat dus i n feite niet stuk is, maar een ring eromheen.
Kan dat niet los vervangen worden? Is het niet de sensor zelf?
Wat is redelijk voor een wiellager? Mijn octavia heeft net 57.000 op de klok. Is deze "reparatie" werkelijk zo duur?
Mijn wagen is van april 2013.
Die van de stuurbekrachtiging, de ABS, de ASR en de bandenspanningscontrole.
Er was rij-technisch niets van verschil te bespeuren, dus de rit naar de camping gewoon vervolgd. We waren er praktisch al. Aldaar meteen de meldingen opgezocht in het boekje. Ook op internet dit forum met een zoekopdracht geraadpleegd. Ik had me er min of meer van overtuigd dat het waarschijnlijk een accuprobleem was. De auto startte echter gewoon en afgezien van de melding die even na aanvang van een autorit weer opnieuw kwam (en ook weer wegging soms), reed hij even goed als altijd.
Ik heb het aangedurfd de rit naar NL terug te maken. Geen enkel punt. Wel de oranje lampjes gehad, maar verder geen enkel probleem ervaren.
In NL meteen de volgende dag naar de dealer in Den Bosch. Deze deden er even over om te bepalen wat er was. De accu in ieder geval niet, daar waren ze snel uit. Het probleem speelde rond een sensor rechts achter in het achterwiel. Deze leest de omwentelingen. Door een probleem in vermoedelijk een ring die om het wiellager ligt, kan deze info niet goed worden uitgelezen en dit veroorzaakt dus de foutmeldingen. Die systemen zijn afhankelijk van de meldingen.
Lang verhaal kort: Wiellager achter rechts dient vervangen te worden. €265,- alstublieft.
Jeutje.....Da's een klap geld voor een lager vervangen dat dus i n feite niet stuk is, maar een ring eromheen.
Kan dat niet los vervangen worden? Is het niet de sensor zelf?
Wat is redelijk voor een wiellager? Mijn octavia heeft net 57.000 op de klok. Is deze "reparatie" werkelijk zo duur?
Mijn wagen is van april 2013.