Fris actiemodelletje van Skoda

MarcoO2

Forumguru
Fris actiemodelletje van Skoda

Skoda levert zolang de voorraad strekt een speciale uitvoering van de Fabia. Deze Fresh is compleet uitgevoerd en beschikt onder meer over airco.

Voor 10.950 euro krijgt de koper bovendien elektrisch bedienbare ramen, centrale deurvergrendeling, getint glas, een radio/cd-speler met acht speakers, een middenarmsteun vóór en een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel.
Overigens is de Fresh er alleen als hatchback en is deze gebaseerd op de Comfort-uitvoering. De 1.2 motor levert een vermogen van 69 pk en valt in de gunstige 20% bijtellingsregeling. De auto kan tot en met 31 maart besteld worden of zolang de voorraad strekt. Voor de koper levert de Fresh een voordeel van 2.560 euro op.

bron

Fabia

† In Memoriam
Ach, dat is jammer. Ik ben helemaal weg van mijn driecilinder 70pk. Vind het echt een heerlijke motor met lekker veel koppel onderin.

Falcon

Donateur
Maar na de 120km/u moest ik flink doortrappen om hem op de 130 a 140 te krijgen. :) Maar inderdaad de koppel is lekker.

van_der_P

Senior Member
Maar na de 120km/u moest ik flink doortrappen om hem op de 130 a 140 te krijgen.
Had je dan iets anders verwacht met ongeveer de kleinste motor die leverbaar is. GTI-achtige prestatie kun je wel vergeten, is gewoon een prettig motortje voor huis, tuin en keuken gebruik. Niks meer niks minder.

cvegreen

Forumguru
Mooi modelletje die fresh .
Lekker compleet , met een heerlijk motortje (alle , niet voor veel snelweg rijders)
Ik was met mijn F1 ook erg tevreden met het HTP 1.2 54pk motortje ( nu is dat dus de 60pk versie).
Dat wil dus zeggen dat de HTP motor binnen afzienbare tijd uit het gamma gaat gaan.
De geruchten over en 0.9TSI motor die ik ooit eens gehoord heb , misschien wel waarheid zijn ?
edit ,
Het valt me nu te binnen , het was met de joyster dat ze de 0.9TSI zouden gaan introduceren . Of het nu waar is of niet , dat laat ik in het midden , maar dacht dat ik dat ooit eens zo gelezen had .

Fabia

† In Memoriam
Had je dan iets anders verwacht met ongeveer de kleinste motor die leverbaar is. GTI-achtige prestatie kun je wel vergeten, is gewoon een prettig motortje voor huis, tuin en keuken gebruik. Niks meer niks minder.

Heel juist!!!!!!!!!!!!!

Jazzy

Lid
Inmiddels is de Fresh er ook als Combi, dan kost hij € 11.950,-. Moet je voorstellen, dat is maar 1000 euro meer dan de goedkoopste vijfdeurs C1/Aygo/107 met airco. Zelf denk ik er sterk over om er eentje aan te schaffen ter vervanging van onze Fabia 1. Enerzijds zullen we wel wat missen omdat de huidige een Elegance is (stoelverwarming, glazen schuif/kanteldak, raampjes allemaal elektrisch e.d.) maar aan de andere kant is dit geen geld voor een nieuwe auto met garantie.

De enige twee opties voor de fresh zijn metallic lak (€ 470) en dakrails (€ 200).

Wat vinden we hier eigenlijk van deze uitvoering? Aanrader?

Jazzy

Lid
Ik ga even kijken of ik een proefrit kan maken in zo'n driepitter, vind het wel een hele mooie aanbieding voor die prijs.

Jazzy

Lid
Nou, vanmiddag even gereden in zo'n auto en dat reed eigenlijk heel prima. De zit is wat hoger dan in een Fabia 1 maar de stoelen zijn goed, het motortje is luid maar schakelen gaat boterzacht. En de auto is een heel stuk volwassener dan de C1 en kornuiten.

Deze dealer krijgt 11 van deze Fresh modellen binnen en op één na hebben ze allemaal metallic lak en dakrails. Die twee opties zijn samen een dikke 700 euro maar dan komt er ook nog eens een kleine 1000 euro aan afleverkosten en dergelijke bij. Onder aan de offerte staat dus een bedrag wat alweer boven de 13.000 euro ligt, dat viel me toch een beetje tegen.

Nu kunnen we wel voor een donkerblauwe gaan en kijken of de dakrails er nog van af kan, de auto's zijn nog niet gebouwd namelijk, maar het is toch een stuk duurder dan we gehoopt hadden. Ondanks een prima inruilprijs moeten we alsnog bijna 10k bijleggen. We gaan er maar eens even goed over nadenken...

Hetzer

Forumguru
@Jazzy, iets wat off-topic maar goed..

dan krijg je wel erg weinig voor de C-1 terug, is het een van de eerste?? of staan er veel kilometers op?? over het algemeen zijn de 107/C1tjes en aygootjes erg waarde vast, daar heb ik zelf ook ervaring mee, wij hebben sinds afgelopen juni hebben wij onze C1 ingeruild voor een 107
De Fresh is een leuk modelletje, maar ook karig uitgerust en word toch wel erg duur voor een instap model.
Je kunt ook even wachten op de nieuwe Citigo, die volgend jaar uitkomt.

Jazzy

Lid
Misverstandje, ik heb geen C1/Aygo/107 maar een Fabia (zie ondertekening). Ik ging alleen in eerste instantie kijken naar zo'n C1 maar was teleurgesteld hoe weinig auto je krijgt en dat een modelletje met airco en vijf deuren helemaal geen 6500-7000 euro kost maar 10.800. Op die manier kwam ik bij de Fabia Combi Fresh die "maar" 1100 euro duurder is.

Wat de Citigo betreft, we zoeken gewoon een betrouwbare en betaalbare kleine auto. Hoeft niet direct een Skoda te zijn maar liefst wel Duits. De Up is interessant maar ook duur als je airco wilt, de meest minimale uitvoering met 60 pk kost dan ook nog 10.000. Ik ben er nog niet uit...

Fabia

† In Memoriam
Ziet er niet slecht en zeker in Tour uitvoering erg compleet. Ik heb zelf ook een Tour uitvoering.

Bovenaan Onderaan