Prospero

Nieuw lid
Goedenavond, ik rijd in een Skoda Enyaq Sportline 80 uit 2022 en sinds een paar weken krijg ik direct na het starten 3 foutmeldingen:
- Proactieve inzittendenbescherming is beperkt
- Front Assist is niet beschikbaar
- Lane Assist is momenteel niet beschikbaar
Nu zijn dit voor mij persoonlijk niet de meest essentiële assistenten, maar hierdoor werkt de adaptive cruisecontrole ook niet,
wat ik wel erg vervelend vind. Ik ben al bij de garage geweest, maar daar konden ze het zo snel niet oplossen?!
Er wordt nu een nieuwe front assist sensor besteld, maar dat kan nog wel enkele maanden (!) duren voordat die er is...
Ik was in de veronderstelling dat zonder deze sensor wel de normale cruisecontrol zou moeten werken, maar zodra ik de (adaptive) cruisecontrol activeer krijg ik de melding Hoofdschakelaar activeren, alstublieft. Dit staat nergens in het instructieboekje en bij de dealer zeggen ze dat de 'normale' cruisecontrol ook niet werkt bij een defecte front assist sensor?!
Heeft er hier iemand vergelijkbare ervaringen?
Ik ben in principe wel tevreden met de auto, maar de service en kunde van de dealer laat mijns inziens wat te wensen over...
 

hemi24

Forumguru
Bij een storing werken zowel de ACC als de reguliere cruisecontrol beide niet inderdaad…
 
Bovenaan Onderaan