Front camera achteraf monteren in Enyaq.

Beer1

Nieuw lid
Ik heb een Enyaq besteld met 360 graden camera. Nu bericht mijn dealer dat deze niet meer leverbaar is Hierdoor mis ik ook een front camera. Weet iemand of deze achteraf in te bouwen is?
 

hemi24

Forumguru
Reden waarom het niet leverbaar is zal waarschijnlijk iets met chiptekort te maken hebben.
Met ander woorden: ookal bouw je de camera in, dan krijg je waarschijnlijk geen stuurapparaat die de communicatie kan verwerken…
 

hemi24

Forumguru
Je hebt gelijk @Peter-036, nu ben ik wel nieuwsgierig welke camera’s er allemaal gaan missen op deze wagen..!

Als de 360 parkeercamera er niet op zit, betekend dit dat niet alleen de camera in de grill mist, maar ook de camera’s onderin beide buitenspiegels…
 

Canon-Eye

Forumguru
Lijktme voor een (1) camera best lastig om op basis van het optische signaal de afstand te bepalen - en dat al helemaal bij duisternis. Bij voldoende licht zou het met 2 samenwerkende camera's wel kunnen, mits daar dan weer een voorziening inzit die de 2 iets verschillende beelden precies over elkaar heen laat vallen.
Ik moet nog ergens zo'n afstandmeter hebben liggen die ik een jaar of 60 geleden gebruikte bij het fotograferen... ;)
 

Bakkertje

Forumguru
Op mijn GTE zit 360 graden, Lane assist en ACC
Voor 360 zit er een camera in de onder bumper, voor de ACC een radar in het VW logo en voor Lane assist (en grootlicht assistent, verkeerstekenherkenning) zit er een camera in de vooruit (zo'n driehoek)
 
Bovenaan Onderaan