Front Light Assistant (automatisch grootlicht) op een S2

andrehj

Forumguru
Vandaag op de (overigens zeer geslaagde, complimenten aan Corné en TVS!) meeting sprak ik een aantal mensen over de Front Light Assistant, die iemand uit Polen op zijn S2 heeft geknutseld.

Omdat sommigen het wel interessant vonden: Hier de link naar de originele post hierover op Briskoda.

Zelf ga ik dit denk ik niet inbouwen, omdat het nogal wat werk betreft, en het uiteindelijke nut vrij beperkt is.

Volgens deze post is het volgende nodig:
  • Innenspiegel mit "Light Assist" - TN: 5K0 857 511 B (95 euro op Poolse "Marktplaats" Allegro)
  • Spiegelabdeckungen für den Regen-/Lichtsensor - TN: 5K0 858 546 A, 5K0 858 547 A (ca. 11€)
  • Kabelsatz für Fernlichtassistent - Kufatec Artikelnummer: 38053 (34,95€)
  • 1x Airbag-Blende für A-Säule - TN: 1K0 853 437 B (ca. 1,50€) (de vraag is of je dit voor een S2 nodig hebt)
  • BCM 1K0 937 087 Q / Software: 0651 (ca 100 euro als je goed zoekt)
En dan nog een hoop werk.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
Kan mijzelf niet herinneren dat ik grootlicht nodig hebt gehad. Vele S2's hebben standaard Xenon met AFS toch?

Zelfs met normale halogeen pitjes is de juiste lampkeuze en afstelling meer waard als grootlicht-assistent.

Rallye

Forumguru
@Noord26: jij gebruikt nooit groot licht? Bijzonder. Ik kan mij daar iets bij voorstellen als je in de Randstad woont, maar in de provincie ben ik er toch maar wat blij mee, ook al is dat bij H7.

Noord26

Forumguru
Nee idd nooit. Niet op de snelweg, polderweg of in de stad. Dat AFS icm Xenon is fantastisch. Het zou er ook mee te maken kunnen hebben dat ik er ook nog eens (wellicht de beste Xenon lampjes ooit) Osram SilverStars in heb zitten van 3500 lumen/4600K.

CDK

Forumguru
Ik gebruik idd ook nooit groot licht, de xenons die meesturen in de bochten zijn echt top!

michelover

Forumguru
Eenmaal Xenon is altijd Xenon. Zou nooit meer zonder willen, waar een ander misschien zijn grootlicht gebruikt heb je dat met xenon niet nodig.

TooTall

Forumguru
Voor de duidelijkheid, de gids zelf is de inbouw in een Golf, ik ken de persoon die de post op Briskoda heeft gemaakt, voor de Superb heeft hij enkel en alleen de binnenspiegel en kabelboom nodig gehad. Deze heeft hij aan zeer voordelige prijzen kunnen kopen :)

Zijn BCU was al de geupgrade (facelift) 1K0 937 087 AN versie (die Q versie uit de gids is ouder) en dus had hij de BCU upgrade niet nodig. Ook de afdekkapjes en airbaglabel zijn enkel voor de Golf. Kabelboom is wel nodig.

Eerstdaags komt mijn AN BCU binnen. Deze is nodig om de LED achterlichten van de Facelift te kunnen plaatsen, ook zijn LED kentekenplaatverlichting en nog wat andere dingetjes ondersteund. Ik hou gewoon mijn ogen open, de dag dat zo'n binnenspiegel met ingebouwde camera voorbijkomt op Ebay of iets dergelijks tik ik die wel op de kop. Als je nu naar de dealer gaat en zo'n spiegel koopt, tja, dan ben je ettelijke 100-en €'s kwijt. Je moet gewoon geduld hebben, en je ogen openhouden.

Zo heb ik mijn setje facelift achterlichten gekocht voor...67,50€ per kant dus 135€ inclusief verzending. Ik wil niet weten wat deze achterlichten kosten bij de dealer, 135€ per kant kom je waarschijnlijk nog niet eens toe!

Rallye

Forumguru
Voor de duidelijkheid. Mijn Octi heeft AFS en bochtverlichting. Toch zou ik niet zonder groot licht willen.... Zo zie je maar weer: smaken verschillen.

andrehj

Forumguru
Eerstdaags komt mijn AN BCU binnen. Deze is nodig om de LED achterlichten van de Facelift te kunnen plaatsen, ook zijn LED kentekenplaatverlichting en nog wat andere dingetjes ondersteund.

@TooTall,
Interessant! Zou je ons van je vorderingen (graag in een speciaal hiervoor geopende topic) op de hoogte willen houden? Op Skodacommunity.de loopt hier ook een uitgebreide draad over, maar daar is ook iemand die nogal wat problemen tegenkwam en het nog niet helemaal aan de praat heeft.

Bovenaan Onderaan