Fryskedykrider stelt zich even voor

Hallo iedereen, ik wil me even aan jullie voorstellen, voordat ik mij met posts begin te bemoeien.
Ik ben een jongeman van 60 jaar die voor de tweede keer een Skoda heeft aangeschaft.
Mijn eerste Skoda was een Yeti 16 diesel en heeft het goed gedaan, zeer tevreden over deze auto.
Maar toen moest ik zo nodig weer een Mercedes aanschaffen omdat ik daar toch wel een zwak voor heb, en dan bedoel ik de oldtimers, W123 240 diesel.
Later werd ik toch moderner en ben ik toch gezwicht voor een GLK 280 met 3 liter V6 motor, een beest van een auto en geen slecht woord hierover.
Maar het verbruik was toch wat aan de hoge kant, 1op 9 op de lange afstand en over het stadsverbruik nog niet gesproken.
Deze goed kunnen verkopen en nu dus een Skoda Octavia 1.0 uit 2019 aangeschaft die volgende week voor de deur komt te staan.
121000km op de klok en komt op 4 nieuwe all season banden van Vredestein te staan, krijgt een grote beurt om hem nog even te verwennen en een frisse APK.
Nou dan snap je wel dat ik weer een tevreden man ben.
O ja ik zou me nog even voorstellen, ja je blijft natuurlijk een kleine jongen met een nieuw speelgoed, die alles vergeet.
of zou het toch de leeftijd zijn? ................. nee vast niet.
Maar afijn, ik ben Jan Brouwer, woonachtig in Drachten (Fryslân) net 60 jaar jong zoals al vermeld, ben al 35 jaar werkzaam als buschauffeur in het openbaar vervoer wat ik tot mijn pensioen hoop te mogen doen. Nog 8 jaartjes ga ik maar van uit.
Mijn hobby's zijn auto's waar ik al velen van heb gehad en motorrijden, heb dan ook een mooie Harley Davidson Roadking waar ik volop van geniet.
De kinderen zijn de deur uit, ook alweer een jaartje of 14 dus alle ruimte thuis.
Nu volop genieten van de 6 kleinkinderen samen met mijn vrouw.

Goed alweer een kort verhaal lang gemaakt, dus kap ik er eerst even mee, mochten er vragen zijn hoor ik het wel.
Ik hoop hier veel te mogen leren en ook mijn bijdrage te mogen doen in bepaalde zaken.
Tot ziens op het forum, Hartelijke groet Jan Brouwer (Fryskedykrider) 18862870_1.jpg 18862870_5.jpg 18862870_4.jpg 18862870_22.jpg 18862870_6.jpg

Laatst bewerkt:

SuperBeeb

Forumguru
Welkom hier! Leuke introductie, en een diverse (auto)mobiele achtergrond.
Wel een enorme stap terug: 2 liter en 3 cilinders minder :nailbiting:
Gelukkig compenseert de Harley dat een beetje.
Veel rijplezier (en leessplezier op t forum)!

Dankjewel voor jullie reacties en welkom.
Deze auto aangeschaft bij Willem Baron in Ureterp, het betreft een ex lease auto maar wel een hele nette.
Hij sprong er gewoon uit ten opzichte van de andere gelijkwaardige Skoda Octavia's.
Ben er zeker mee ingenomen, het rijden viel mij dik 100% mee wbt de motor 1.0 3 cilinder.
De turbo geeft hem echt de power die het nodig heeft, ik ben geen racer, maar een rustige rijder.
Ja ik ben nou eenmaal geen 18 meer.:cool: maar ook geen kruiper op de weg, zo oud ben ik nou ook weer niet. :)
Ben natuurlijk een zware Mercedes gewend maar heb ook nog een Suzuki Alto ui 2006 er bij voor mn vrouw die hier de stadsritjes mee kan doen en als hobby project, dus kleine motoren ben ik ook wel gewend.
Maar dit rijdt zo rustig, de motor bromt rustig en heeft genoeg koppel om vooruit te komen.
116 pk is dan toch ook wel voldoende.
Vroeger had men een auto met een 1.6 motor maar die had dan niet meer als 90 pk dus dan is 116 pk toch nog niet zo slecht.
Ik lees ook wel dat men ze chip tuned naar 140pk maar heb mijn twijfels of dit nog echt brandstof bespaart?
Hebben jullie ervaring hiermee? ben er wel benieuwd naar wat de uitwerking hiervan is.

Iedereen een fijn weekend gewenst.
Groetnis fan Jan.

Lean79

Lid
Ik zag inderdaad dat ze daar nog meer witte Octavia’s hadden staan. In welk opzicht vond je deze er direct uitspringen?

Wat netheid betreft, dit kun je vaak zien aan kleine schaafplekken in het kunststof bij de kofferbak, bovenkant bumper, ook wbt het interieur vlekjes oid, krasjes.
Ook in de lak helemaal geen krasjes of kleine deukjes.
Onder de motorkap netjes, en onder de mat in de kofferruimte bij reserveband.
Hij leek bijna nieuw.;)
Maar het is vaak ook het gevoel wat je bij de auto hebt.
Ben wel een miereneuker (sorry voor mijn taalgebruik) als het gaat om een auto, maar het gaat dan ook om een klap geld.
Hopelijk pakt ie net zo goed uit als hij er uit ziet.

Bovenaan Onderaan