Gaan deze velgen passen? En welke bandenmaat benodigd

Djinn_4fun

Actief lid
Ik heb een setje nieuwe LM velgen op het oog.

Gegevens:

7,5J 16" ET35 (steekmaat 5x100)

Foto-XDNCTSQI.jpg

Gaat dit passen onder mijn fabia, en zoja welke bandenmaat zou hier het beste onder passen?

Dat de band 16" moet zijn snapte ik al, maar gaat mij meer om de breedte en hoogte, en natuurlijk of het er zowiezo op zou passen.

Djinn_4fun

Actief lid
Ze zijn inderdaad 5x100.
Is 205 niet te breed, icm aanlopen?
Auto is niet verlaagd.
Ik wil wel iets comfort houden, voor minder elke steen voelen in de weg zou ik ook kunnen kiezen voor een hogere band toch?

Glenn

Actief lid
als het te breed is kan je ook voor een 195 gaan past ook nog

205/45/16 was een standaard maat op mijn fabia dat gaat niet aanlopen

zal eens een foto zoeken met te dikke banden

dan kun je pas last krijgen

165153_1666261849211_1017230128_1759360_7803179_n.jpg

Djinn_4fun

Actief lid
Hmm te dik ziet er inderdaad niet uit nee.
Ik denk dat ik ga voor 205/45/16.

Zal van de lente worden want er komen zomerbanden op de velgen.
Bedankt voor je info. :)

andrehj

Forumguru
Ik denk dat deze velg te breed is voor een 205mm band en al helemaal voor een 195mm band. Op een 7.5J velg moet je eigenlijk een 225mm band monteren, anders komt de wang van de band veel te ver naar buiten te staan en valt de velg ook helemaal buiten de band. Dat zal de band niet erg prettig vinden en bovendien wordt de velg makkelijk beschadigd. Ter vergelijking: Bij de Superb monteren ze een 205 brede band op een 7J velg en bij de Octavia zelfs op een 6.5J velg....

Glenn

Actief lid
komaan een 225 op een fabia is ook wat overdreven

vraag het aan de banden handel wat er op moet (kan) zal wel 205/45 zijn

mijn zijn 8 met 205/40 en je ziet de rand maar net

denk dat er hier op het forum er nog zitten met die maat al ze de foto's kunnen posten

andrehj

Forumguru
Voor de auto is 205 idd breed genoeg, maar je zult met deze brede velgen dan wel moeten accepteren dat je velgen buiten je banden gaan vallen ze dus zeer gemakkelijk beschadigd raken.

Djinn_4fun

Actief lid
Dus 215 aan te raden? ivm beschadigen?
Ik rijdt niet tegen stoepjes op, maar mijn vrouw zo nu en dan wel.
Ik wil niet dat de velgen buiten de kassen vallen, mag trouwens ook niet maar toch.

andrehj

Forumguru
Op een 7.5J velg is 225 een gebruikelijke breedte, maar ik vind dat een veel te brede band voor een Fabia (en ik zou ook niet weten of er dan in de wielkasten niets aan gaat lopen bijvoorbeeld, standaard gaat Skoda niet verder dan 195 breed....)
Persoonlijk zou ik dus ook nooit zo'n brede velg op een Fabia willen monteren, maar ja, ieder zijn meug.
Voor een nog aan te schaffen Superb ben ik zelfs bezig met het zoeken naar geschikte 6.5J velgen voor een 205 band, dit ook weer om beschadigde velgen zoveel mogelijk te voorkomen.

Om de juiste bandenmaat te bepalen is dit overigens een handige site: De Miata.net Tyre Size Calculator.

Bovenaan Onderaan