Galaxy S 2 aansluiten op de mObridge Amudson ??

SKOBOB

Nieuw lid
Ik heb na 2 JAAR in mijn nieuwe Skoda Superb station nog steeds geen aansluiting op mijn carkit van mObridge (Amudson) !! Begrijpenlijk heb ik nu, eigenlijk te laat, 'n conflict met mijn dealer in Breda. Men heeft daar de mObridge ingebouwt ipv. bv. de veel goedkopere Pariot. Wat heb ik 'n spijt van deze aan schaf.
De dealer zegt nu, na mijn niet malse klaagbrief, dat ik mijn oude telefoon maar weer moet gaan gebruiken omdat zij er ook niet meer uitkomen en zij mij niet verder zullen helpen omdat er al zoveel uren aan gewerkt is geweest !! ??
IS DAT MIJN SCHULD DAN ??? :confused: :ahum:

SKOBOB.:shocked:

Ik heb ook een Parrot gehad in mijn vorige lease auto en ik ga toch liever voor de Mobridge in de Columbus. Werkt hier prima met iPhone 4.
Enfin, autodealers in NL zijn meestal niet zo heel sterk in het afhandelen van conflicten. Ik zou er niet teveel woorden aan vuil maken en aangeven dat je zeker weet dat je in je recht staat aan dat niemand er baat bij heeft dat dit door een derde bevestigd wordt. Je hebt een product gekocht en het werkt niet en het heeft nooit gewerkt. Wel raar dat je een Carkit pas na 2 jaar gaat repareren, ik gebruik m dagelijks.

Vraag eens om een second opinion bij een andere Skoda dealer. Geef aan dat je tot op heden erg teleurgesteld bent en dat je heel blij bent als zij je weer op gang kunnen helpen. Pittige brieven schrijven helpt meestal niet omdat je vanuit je boosheid schrijft. De lezer zal dan snel met de hakken in het zand gaan. Ik zou vanuit je teleurstelling schrijven en dat je echt denkt dat er een oplossing is. Tip: laat het iemand anders schrijven als het bij jezelf nog te hoog zit.

RDM

Bakkertje

Forumguru
Ik ben na tig keer bij de dealer te zijn geweest met carkit problemen uiteindelijk bij mdp terecht gekomen (in Breda). Dat was op advies van ING carlease, nadat ik zo'n 5x bij de dealer was geweest met problemen met de carkit, die kwamen er niet uit.

Overigens zijn er Parrot carkits te koop (op marktplaats) voor zo'n 100 euro inclusief inbouwvoucher.

SKOBOB

Nieuw lid
Bedankt voor je wijze raad, IK BEN AL 2 JAAR BEZIG OM HET IN ORDE TE KRIJGEN !! maar kan niet elke keer naar de garage en ben het tussendoor ook wel eens zat geweest. Snap je ? Ik bel nu dan af en toe langs de kant van de weg.

andrehj

Forumguru
Vraag gewoon om de originele carkit. Die doet het namelijk perfect i.c.m. een Galaxy S2 (kan ik uit eigen ervaring mededelen). Je kunt zelfs tijdens het rijden omschakelen van rsap naar HFP mode!

Ik heb een Amundsen+ icm m0bridge. Ik heb nu mijn 2e m0bridge, aangezien de eerste niet meer wilde synchroniseren met mijn Nokia (E72) telefoon. Een probleem vergelijkbaar zoals ik dat met mijn Parrot had in mijn vorige auto. Ik schrok al omdat m0bridge gebruik maakt van de Parrot technologie, maar vervangen loste alles op.
Ook de Galaxy S2, HTC Legend en BlackBerry 9800 die verder in het gezin gebruikt worden werken probleemloos met de Amundsen / m0bridge.

Wat ik wel regelmatig moet doen: preventief mijn sms-jes (zowel verstuurd als ontvangen) en "bellijsten" (ontvangen / gebeld etc) opschonen omdat het synchroniseren anders enorm lang duurt... Mijn dealer wees mij op dit (bekende) probleem; ook het synchronisren van grote telefoonboeken vertraagd het synchronisatieproces enorm.
Dit is nu eigenlijk mijn grootste probleem: dat ik soms meer dan een kwartier moet wachten voordat de boel gesynchroniseerd is (dan schoon ik de boel maar weer even op en is het binnen een paar minuten gebeurd).

jalex_h

Forumguru
@SKOBOB, uiteraard is het flink balen dat e.e.a. al zo lang niet werkt en dan zo afgescheept wordt door je dealer.
Maar misschien kun je ons iets meer vertellen van het probleem?
Als ik je mail zo lees, heb ik de indruk dat het probleem is dat de Galaxy S2 en carkit niet met elkaar communiceren? Maar dat je oude telefoon (type?) het wel deed?
En heb je de Galaxy al eens met een andere carkite geprobeerd?

Vooropgesteld dat het eigenlijk op de weg van de delaer behoord te liggen, maar je zou eens contact op kunnen nemen met Deynos, de importeur van de carkit. Ik heb hen ook wel eens vragen gesteld en kreeg per omgaande een eerlijk antwoord. Het pairen met android-telefoons is namelijk een bekend probleem, zie hun website:Skoda mObridge software updates - Deynos
Hopelijk helpt dit je verder op weg.

SKOBOB

Nieuw lid
mObridge ? Galaxy S2

Ik ben na tig keer bij de dealer te zijn geweest met carkit problemen uiteindelijk bij mdp terecht gekomen (in Breda). Dat was op advies van ING carlease, nadat ik zo'n 5x bij de dealer was geweest met problemen met de carkit, die kwamen er niet uit.

Overigens zijn er Parrot carkits te koop (op marktplaats) voor zo'n 100 euro inclusief inbouwvoucher.

Bakkertje, Bedankt voor je bericht, MAAR wat of wie is mdp ?? Zit jouw dealer ook in Breda ?

SKOBOB

Nieuw lid
Beste Andrehj, bedankt voor je reactie, wat is schakelen van rsap naar HFP. Zo te zien zijn jullie allemaal experts met de communicatiemiddelen, ik totaal niet, vandaar dat ik zo pissig ben op "mijn" dealer die het er bij laat zitten. Ik heb ook al direct kontakt met de importeur van mObridge, die uit gaan zoeken wat er het beste aan gedaan kan worden. We wachten maar af.
gegroet, Robbert.

SKOBOB

Nieuw lid
Beste Jalex, bedankt voor je reactie, mijn oude telefoon is en was Nokia 6003 ? en ik heb de Galaxy niet op n andere carkit geprobeerd. Maar ik zal zeker de site van Deynos bekijken, alvast heel erg bedankt ! Gegroet, Robbert.

jalex_h

Forumguru
Misschien moet je toch ook maar eens kijken wat jouw Galaxy bij een andere carkit doet. Dan weet je meteen zeker waar het probleem zit: in de telefoon of in de carkit.

andrehj

Forumguru
Beste Andrehj, bedankt voor je reactie, wat is schakelen van rsap naar HFP.
Rsap en HFP zijn twee verschillende manieren waarop een mobiel met een carkit kan communiceren. Rsap is het ingewikkelst, maar biedt verreweg de beste en duidelijkste verbinding, omdat er wordt gebeld met een zendapparaat in de auto en meestal met een dakantenne. HFP gebruikt de zendmodule van je telefoon, maar heeft als voordeel dat het door elke telefoon wordt ondersteund, en bovendien verliest je telefoon zijn internetverbinding niet.

Vandaar dat ik nog wel eens wil wisselen: Normaal verbind ik altijd met rsap, maar soms switch ik naar HFP, zodat ik op mijn telefoon dan bijvoorbeeld de files kan zien.

Meer info vind je hier.

Canon-Eye

Forumguru
Vandaar dat ik nog wel eens wil wisselen: Normaal verbind ik altijd met rsap, maar soms switch ik naar HFP, zodat ik op mijn telefoon dan bijvoorbeeld de files kan zien
Vooropgesteld: ik ben leek op dit gebied.
Vandaar mijn vraag: waar / hoe doe je die omschakeling?
Ik heb sinds kort een Samsung Galaxy SII. De (al veelvuldig vervloekte!) fabrieks-bluetooth in m'n Fabia Greenline ziet 'm wel, is ook gekoppeld, maar kan het telefoonboek kennelijk niet vinden. Dus heb ik er niks aan om zelf te bellen; gebeld worden heb ik maar niet eens meer geprobeerd. BT in de telefoon dus weer uitgezet; rustig afwachten tot a.s. donderdag als de dealer die Kwalitatief Uiterst Teleurstellende bt-unit eruit rukt en een Parrot gaat inbouwen.

Maar die eventuele omschakelmogelijkheid blijft interessant?

SKOBOB

Nieuw lid
GOED NIEUWS !! Ik heb kontakt met mObridge, Zeewolde gehad en die hebben aangeboden mijn unit af te stellen op mijn Galaxy S2 op hun verkoopkantoor in TILBURG !
Iedereen nogmaals bedankt voor de reacties.
Salut. SKOBOB.

Mocht je het mee kunnen krijgen, laat even weten wat de oplossing was. Er zijn vast meer mensen met een Samsung Galaxy S2 en Mobridge. Ik ben benieuwd!

jalex_h

Forumguru
Dat is nog eens Service. Inderdaad, met een hoofdletter. Ben wel benieuwd naar de uitkomst (of beter gezegd de oorzaak).

SKOBOB

Nieuw lid
Als ik het allemaal kan volgen wat ze aan de kit of telefoon gaan doen kom ik er zeker op terug in het Forum !
Salut. SKOBOB.

Bovenaan Onderaan