Garage heeft mijn Fab opgegeven

Snif. Mijn combi 1.2 benzine lekt nu op veel plekken olie, de uitlaat is doorgeroest en accu is aan vervanging toe. Ook de automaat lekt olie. 205k gereden en de DSG is al gereviseerd. Is er ergens een adresje die deze problemen kan fixen? Ben wel gehecht aan mijn Fab-je :)

Tees

Donateur
De uitlaat is niet zo duur om te fixen, kan je zelf ook nog wel doen, en de accu zeker.
Olielekkages kan simpel zijn of heel duur, afhankelijk van of t vrij ver naar buiten zit of helemaal van binnen.

Welke regio hebben we t over? Ik denk dat elke garage dit wel voor je kan fixen, maar de vraag is vooral hoeveel geld je bereid bent ervoor te betalen. Handigste is een garage die bereid is een beetje met je mee te denken en de boel stap voor stap te doen, zodat je op elk moment een besluit kan nemen.

hemi24

Forumguru
Heeft je garage je Fabre wellicht opgegeven, nadat jij (of je garage) een tijd geleden gestopt bent met noodzakelijk onderhoud?
Al die lekkages zijn vast niet van de laatste 14 dagen, gok ik zo?

De auto wordt al jaren door de garage onderhouden. Het is wel een Toyota leverancier, dat zal niet meehelpen. Hij lekt 1,5l/30k km, dus dat valt denk ik nog wel mee. De accu kan ik zelf vervangen tegen de winter, de uitlaat laat ik nog even voor wat het is. Denk dat ik lekker door ga rijden en dan maar kijk wat er gebeurt. Tenzij de auto voor 1500 ofzo gefixt kan worden en ik daarna nog lang door kan, maar dat vind ik nogal een gok. Rij er erg rustig mee rond, weinig stadsritjes, in de buurt van den Haag. Er zitten meerdere lekken onderin het motorblok.

Tees

Donateur
Ooh, 1 op 20.000 is helemaal niet veel! Als het meer dan 1 op 5000 wordt, dan kan je een keer over serieus verbruik spreken.
Lekkages onderaan zijn overigens wel gunstig, dat is meestal minder werk dan als t rond de kop zit.

Het is wel een Toyota leverancier,
Die zijn zoveel olieverbruik natuurlijk niet gewend. Mijn garage gaf eens aan dat in essentie 1 liter op 1000km wel het limiet is.

En met 200.000 kilometer zit je nog niet eens aan de distributieriem interval. Ik heb jaren plezier gehad van mijn 1.2tje. ik snap je volkomen het is leuk rijden.

Ja dat is zo. Ik was stiekem in de veronderstelling dat de kleintjes van Volkswagen geen distributieketting nodig hadden. Ook omdat de nieuwere 1.2 en 1.0 gewoon een riem hebben.

Tees

Donateur
De 1.0 niet, maar de 1.2, 1.4 en 1.8 TSI van deze generatie (de EA211 in de F2/O2) hebben allemaal een ketting. Foutje van VAG ;)

Arjan1985

Forumguru
Nou dat valt dan allemaal wel mee dan. Bij een accu die vervangen moet worden denk ik dat de start motor hem nog net rond krijgt en je dagelijks je auto moet aanduwen.
Ik las eerst 1,5 l per 30 km. Maar tis maar 1 op 20000 km. Hoe meet je dat!?
Als ik het zo hoor. Lekker doorrijden tenzij je uitlaat apk afkeur is.
Ik zou beginnen je motor blok geheel af te drogen met een doek en remmenreiniger.

Bovenaan Onderaan