Garage krik onder de Octavia 2

Ik heb al even gezocht maar kon niets vinden voor de Octavia 2. Maar waar kan ik zonder iets te beschadigen een garage krik onder zetten. Er is zo'n mooi opstaand randje voor de meegeleverde krik maar die wordt er niet mooier op als je de garage krik er onder zet, althans dit was het geval bij mijn Octavia 1. Nu heb ik geen zin om mijn Octavia 2 te beschadigen.

Zwapp

Forumguru
Op de aangegeven plek (zie pijltje binnenzijde deurdorpel) met een vurenhouten balkje ertussen gaat prima en stabiel.

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb ooit in 3 minuten tijd even een stevig stuk meubelplaat voorzien van twee vuren blokjes (18mm dik) met daartussenin een spleet die ruim genoeg is voor die naar onderen stekende felsrand. Dit hou ik even vast ter hoogte van de krikpunten, dan de krik eronder en pompen maar...
20130317_krikblokje-9291.jpg
Het geheel meet ca. 15 x 15 cm, allemaal restjes van andere klussen uit de blokjeskist gegraaid.

ertromp

Forumguru
Wil je het goed doen en niet de afwerking op je dorpels beschadigen door die houtoplossingen die ik hierboven zie kijk dan eens in dit topic:

http://www.skodaforum.nl/forum/i/krikpunten-o2-voor-op-een-brug-met-armen.20240/

Ik had die voorziening onder m'n O2 en je kunt razendsnel je auto met een garagekrik omhoog brengen

Gebruik anders een stevig rubber blok met inkeping wat altijd beter is voor die afwerking op je kokerbalken

Ebay staat er vol mee:

75x25mm-Nut-Gummiauflage-Gummiklotz-Gummiblock-Hebeb-hne-Wagenheber-Gummi.jpg
Of hier nog een voorbeeld:

http://www.skodaforum.nl/forum/i/waar-moet-ik-de-krik-plaatsen.22313/page-3#post-380946

Hier nog een foto van zo'n vast punt onder m'n ex O2:

Dat geel gemarkeerde punt is een vast krikpunt wat ik er in had gemaakt

P1020587.JPG

Die permanente oplossing is wel heel mooi. Als ik het zo snel lees zijn die dingen ook makkelijk zelf te monteren. Waar zou ik die kunnen bestellen?

ertromp

Forumguru
Die losse delen kun je zo via Ebay bestellen of via je dealer aan de hand van de onderdeelnummers

@ertromp: Ik dacht van wel, kort samen gevat: Skoda zegt "Foei, niet doen, heb je geen garantie meer" maar daarnaast zijn er dus ook meldingen van "distorted floorpans", met een kleine side note dat de meegeleverde krik ruk is.
Wat mis ik dan?

ertromp

Forumguru
Wat je mist is dat er niks terug te vinden op diverse forums over beschadigde balken waar in een reactie naar verwezen wordt op Briskoda. En een heel goed vergelijk is dat Skoda zich indekt en dat wanneer je bijvb geen OEM wielen plaatst je ook geen garantie meer hebt.
Dus dat "niet veels positief lezen" is zeer betrekkelijk in deze

Antera

Donateur
Zelfs een schroefje vervangen van Torx naar gewoon is einde garantie. lees de kleine lettertjes maar eens

Bovenaan Onderaan