Garantie gaat aflopen

machlo

Forumguru
Over een maand of 2 loopt mijn Bovag garantie af. De fabia combi rijdt op dit moment lekker. Geen vreemde geluiden, geen lampjes die gaan branden (als het niet moet). Nu overweeg ik een garantieafloopkeuring. Want ik hoor wel geen vreemde geluiden, ik voel geen bijzondere dingen, maar ik heb ook weinig verstand van autotechniek!!
Nu was ik vanochtend de fabia aan het wassen en toen zag ik toevallig bij de achterveren het volgende (zie foto).........geen flauw idee welke functie dit heeft, maar het ziet (en voelt) er erg vergaan uit!

Toch maar laten keuren of niet????

Bijlagen

• 2014-06-29 14.27.05.jpg
    2014-06-29 14.27.05.jpg
    467,7 KB · Weergaven: 70

Joske

Forumguru
Was bij mijn Faab ook vrij snel het geval, al na 2 jaar denk ik. Het "zou" kunnen dat de dempers hierdoor sneller slijten omdat er makkelijker vuil in kan komen. Maar ik heb na 7-8 jaar er nog niets aan gehad (145000km).

Vraag me af, of kapotte dempers in deze garantie zelfs vallen? (zo een garanties sluiten vaak bepaalde slijtageonderdelen uit)

ertromp

Forumguru
Zijn inderdaad de stofhoezen van de dempers. Niet gelijk een item om je zorgen om te maken als die stofhoezen niet goed zijn. Zoals @Joske aangeeft die gaan wellicht nog jaren mee die dempers

Blackokkie2

Forumguru
Toch kan zo'n garantieafloopkeuring best slim zijn, de naam zegt het al zo'n keuring houdt dus o.a. rekening met de dingen die onder garantie vallen.

zedrak

Lid
Stofhoezen kan je makkelijk Zelf vervangen Als je twee krikken hebt. Ik had doorgereden totdat de vering het begeeft en zelf vervangen. Als de garantieAfloop keuring niet te duur is, Had Ik dat gedaan, maar aan een faab1 kan wat mij betreft weinig aan kapot gaan.

machlo

Forumguru
update:
vandaag mijn auto toch maar laten keuren (ivm afloop bovag garantie) door mijn eigen garage. Op 3 punten na geen problemen........maar met die 3 punten ga ik wel ff terug naar de garage.
1. veer linksachter blijkt te zijn gebroken
2. (lichte) olielekkage aan de versnellingsbak
3. foutcodes uitgelezen van de airco

Zo zie je maar.....heb niet veel kennis van techniek, hoor/merk niets en zou er zo mee zijn door gereden. Benieuwd wat de garage gaat zeggen.

Bijlagen

• uitlezen.pdf
    1,3 MB · Weergaven: 6
Bovenaan Onderaan