Garantie op roest

Jochus

Actief lid
Ik heb eens gezocht maar geen antwoord gevonden dus open ik maar n nieuw topic.

Toen ik m'n auto tweedehands kocht (van n handelaar) ben ik mij gaan inschrijven bij de lokale Skoda-dealer. Zodat wanneer ik problemen krijg, ik reeds in hun computer sta en direct kan geholpen worden.

Ik weet nog enkele dingen van het gesprek met die man en één er van was dit:

Vanaf dat de auto z'n onderhoud ergens anders gekregen heeft, of er ergens anders aan gesleuteld is etc. vervalt elke garantie.

Iemand enig idee of dit daadwerkelijk zo is? Want om eerlijk te zijn ik had het niet op de man en ga ondertussen naar een Skoda service-center (vw garage), omdat men er naar mijn mening vriendelijker, en vooral eerlijker lijkt.

Ik zou het namelijk maar raar vinden dat als je je onderhoud elders laat uitvoeren, of zelf doet, je plots geen garantie meer hebt op roest!

Iemand een idee?

Fabia

† In Memoriam
Gevonden op de Skoda site:

Škoda biedt u de volgende garantie op nieuwe auto's:

2 jaar algehele garantie

3 jaar lakgarantie

10 jaar carrosseriegarantie

2 jaar garantie op Škoda Originele Onderdelen en Škoda Originele Accessoires

Wij vragen uw begrip ervoor, dat normale slijtage en beschadigingen door overbelasting, ondeskundige behandeling of niet-toegestane wijzigingen van garantie zijn uitgesloten. In geval van een defect aan uw auto dient u contact op te nemen met de dichtstbijzijnde Škoda-dealer.

Aanspraak op garantie wordt niet gehonoreerd als:

Deze schade op invloeden van buitenaf of op onvoldoende onderhoud is terug te voeren;

Schade aan de carrosserie en lak niet op tijd en volgens de voorschriften van de fabrikant met gebruikmaking van originele Škoda-onderdelen en -materialen is gerepareerd;

Doorroesten in oorzakelijk verband staat met het feit dat er bij carrosseriereparaties geen originele Škoda-onderdelen en -materialen zijn gebruikt en/of de reparatie niet aan de hand van het voorschrift van de fabrikant werd uitgevoerd.

Jochus

Actief lid
Aha, dus of onderhoud nu ergens anders uitgevoerd werd/wordt maakt eigenlijk niet voor de carrosseriegarantie.

Enig punt is dan wel dat ik de wagen gedeeltelijk heb laten uitdeuken en herspuiten. Dat wel door een erkend carrossier, die claimt dat bij hen de merkwaarborg behouden blijft. Máár daar heb ik geen bewijs van, want we gooiden het op een akkoordje zonder btw. (dat, en een korting op werkuren, kan je in België een heleboel schelen).

Dan hoop ik maar dat ik de garantie helemaal niet nodig heb :tongue:

kami

Lid
klein schopje,

ik heb vandaag roest van binnenuit geconstateerd op de achterklep onderaan de achterruit. in dat greppeltje zeg maar.
Ik doe een hele hoop reparaties zelf anders zou ik al blut zijn met deze auto, want hij is al ongeveer al 15 keer in 8 jaar terug geweest.:1439:

Bovenaan Onderaan