Garantie?!

Deje

Lid
Gister morgen om 08:20 in de auto om naar de HCC-beurs te gaan.
Afstandbediening ingedrukt, comming/leaving home floept aan, sleutel in contact, de radio begint te spelen, 2 tellen later starten en......
407.gif
alles gaat uit: de radio, de dashboardverlichting, de koplampen..... ergens onder de kap tikt driftig een relais... En dat was dat.
Ongelovig nog es proberen... zelfde resultaat, met dien verschil: de radio is inmiddels het geheugen kwijt en ruist alleen nog maar.
Een klein half uurtje later een gele bus van de Algemene enz.. er bij, kabels op de accu en tik en draaien.
Even later als nog op weg, maar het vertrouwen in VAG heeft na 25 jaar wel een deuk!
De Algemene enz. constateert een (deels) overleden accu... Duidelijk garantie geval?
Meer mensen een dergelijke ervaring?
crazy.gif
 

Jpoers

Lid
Als het de accu betreft is dit niet volledig te weiten aan VAG, deze koopt namelijk accu's in. Weet niet precies welk merk, in zeker zin is de VAG wel verantwoordelijk voor de onderdelen die geplaatst worden maar de leverancier van de accu is hier ook verantwoordelijk voor.

Een product kan natuurlijk kapot gaan ondanks dat ze hoog aangeschreven staan, er zitten wel eens productiefouten in.
 

Remco28

Actief lid
Sorry,maar ik vind het een overdreven argument om gelijk het vertrouwen te verliezen.
Voor het geval je het niet wist:een auto bestaat uit elektronica en andere onderdelen.
Dus....er kan weleens een storinkje in voorkomen.
Ik hoop dat je snel overheen bent van deze klap,en alsnog verdere plezierige kilometers gewenst.
 
Er was een bug in de stream-radio die ervoor zorgde dat je accu langzaam leeggetrokken werd. Controleer de versie van je software bij de dealer en laat vaststellen of jouw geval ook één van de pechgevallen is.
 

Deje

Lid
Helaas (of gelukkig) geen stream, maar een oer degelijke Pioneer Avic. Dus die conclusie is niet juist.....
xyxthumbs.gif
 
Mij nog nooit gebeurd. Blijft techniek. Als het maar goed opgelost wordt. En natuurlijk dat je niet elke week een andere storing hebt. Zoiets gebeurt nou eenmaal.

Ps. @Jpoers, wel degelijk is het zo dat elk onderdeel dat kapot gaat of inferieur is te wijten is aan VAG/Skoda en niet aan de producent van in dit geval de accu. De auto zit vol met ingekochte onderdelen. Zou wel mooi zijn zeg als je elke week bij de dealer staat met dan weer de accu, dan de Garett (of hoe spel je dat) turbo stuk, dan het Bosch motormanagement stuk en de ruitenwissers van merk xxx die vallen er ook elke 2 maanden af. Nee aan VAG/Skoda ligt het niet. Tja zo lust ik er nog wel een paar
wink.gif
... Je koopt de auto bij de dealer en die is verantwoordelijk voor het totaalpakket. Amen
smile.gif
.
 

Matra_Murena

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: mavlo77</font><hr />

Mij nog nooit gebeurd. Blijft techniek. Als het maar goed opgelost wordt. En natuurlijk dat je niet elke week een andere storing hebt. Zoiets gebeurt nou eenmaal.

Ps. @Jpoers, wel degelijk is het zo dat elk onderdeel dat kapot gaat of inferieur is te wijten is aan VAG/Skoda en niet aan de producent van in dit geval de accu. De auto zit vol met ingekochte onderdelen. Zou wel mooi zijn zeg als je elke week bij de dealer staat met dan weer de accu, dan de Garett (of hoe spel je dat) turbo stuk, dan het Bosch motormanagement stuk en de ruitenwissers van merk xxx die vallen er ook elke 2 maanden af. Nee aan VAG/Skoda ligt het niet. Tja zo lust ik er nog wel een paar
wink.gif
... Je koopt de auto bij de dealer en die is verantwoordelijk voor het totaalpakket. Amen
smile.gif
.

[/ QUOTE ]

Het ligt inderdaad niet aan VAG/Skoda, maar die dienen wel voor een goede snelle gratis afhandeling te zorgen. Het probleem echter ligt aan de toeleverancier van het betreffende onderdeel. Indien dit vaak gebeurd zal VAG/Skoda wel de conclusie trekken een andere leverancier te betrekken uiteraard maar het feit dat het onderdeel vroegtijdig stuk gaat is te wijten aan de producent van het desbetreffende onderdeel.

Tenzij er natuurlijk bv een fout gemaakt is bij het aansluiten van de aftermarket radio, carkit, nav-system oid. Dan kan het logisch zijn dat de accu het niet overleeft.
 
Tja dan ben ik het toch niet helemaal met je eens
wink.gif
.
Je koopt toch een hele auto en niet de onderdelen los? Dus als bepaalde onderdelen niet goed zijn of kapot gaan dan zorgt Skoda voor de oplossing. Aan wie het te wijten is (volgens Skoda) doet niet ter zake eigenlijk want je hebt alleen een koopovereenkomst met de Skoda-dealer. Ik vind dat veel consumenten zich erg makkelijk laten afschepen met dit soort zaken. Maar goed, we gaan een beetje off-topic.
smile.gif
 

Jpoers

Lid
ik zeg ook niet dat alléén de leverancier van het product de verantwoordelijke is, maar medeverantwoordelijk tuurlijk is skoda de hoofdverantwoordelijke maar wanneer er een fout optreedt in bijvoorbeeld de accu zal ook skoda dit doorspelen naar de leverancier aangezien hier uitgaande dat hier voortijdig een probleem mee is opgetreden een fout bij gemaakt is.

de leverancier zal in zo'n geval deze klacht beoordelen of dit incidenteel voorkomt of een regelmatige productiefout en zo hun productieproces hierop aanpassen.

Maar ik wou er alleen op wijzen dat door dit 'kleine' maar ongemakkelijke euvel je vertrouwen in VAG afgenomen is een overdreven reactie is.

A M E N
 

Deje

Lid
Met mijn accu is nx aan de hand: (volgens de dealer) de testapparatuur geeft alleen aan: LADEN, verder geen problemen. O ja, en het oogje (in de accu) is zwart i.p.v. groen maar dat betekend nx.
Dat niet willen starten zal wel een incident zijn.
Is er iemand die de ervaring heeft dat er uberhaupt garantie op een Skoda zit??????

crazy.gif
 

Jpoers

Lid
jah hoor garantie genoeg, heb al meerdere defecten gehad, zeg maar gerust een hele lijst. (een echte maandag morgenauto)
-kapotte schakelaar raambediening
-kapotte gashuisklep
-compleet nieuwe software + kabelboom
-nieuwe lambda sensor 2x
-nieuwe ophangpunten dashboard (kraakte enorm)
-heb nu het afgelopen jaar 12x bij de dealer gestaan vaak was het maar iets kleins in de boordcomputer.

En staat nu weer bij de dealer, mijn garantie is reeds verlopen maar dit wordt toch nog onder coulance geregeld. Zal weer in bezit zijn van een rekening met een eindbedrag van 20 euro voor de leen van een auto voor 3dagen.

Skoda heeft dus wel degelijk garantie!
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

jah hoor garantie genoeg, heb al meerdere defecten gehad, zeg maar gerust een hele lijst. (een echte maandag morgenauto)
-kapotte schakelaar raambediening
-kapotte gashuisklep
-compleet nieuwe software + kabelboom
-nieuwe lambda sensor 2x
-nieuwe ophangpunten dashboard (kraakte enorm)
-heb nu het afgelopen jaar 12x bij de dealer gestaan vaak was het maar iets kleins in de boordcomputer.

En staat nu weer bij de dealer, mijn garantie is reeds verlopen maar dit wordt toch nog onder coulance geregeld. Zal weer in bezit zijn van een rekening met een eindbedrag van 20 euro voor de leen van een auto voor 3dagen.

Skoda heeft dus wel degelijk garantie!

[/ QUOTE ]

Hahahahaha, zeker nog nooit een Laguna gehad.
Dat heb ik ook gehad, en toen was ie nog maar 2 maanden oud, die Laguna dan.
Gelukkig heb ik hem ruim 2 jaar gehad en uiteindelijk de hele motor total loss gereden, een dag na een grote beurt en eindelijk in heb kunnen leveren!!!!!
Het enige goede van die bak was dat ik voldoende korting heb gehad van de dealer, jammer dat het wel in de vorm van koffie was.
winkie.gif
 

Deje

Lid
Toch een andere accu gemonteerd....
De gemiddelde boordspanning (volgens de radio) is van 13, 6 naar 13,8 volt gestegen.
Bovendien is bij deze het "oog" wel groen.
ahum.gif
 
Bovenaan Onderaan