hallo, via deze weg een vraag;
Heb nu de Octaaf een paar maanden en heb dus nog even garantie.
Ben er net mee weggeweest en heb er zo`n 2000 km mee gereden.
Allereerst; hij bevalt top!
Een paar kleine dingen waar ik wel even naar wil laten kijken binnen de garantie;
1.
Ik heb via internet een tijd geleden aluminiumvelgen gekocht met winterbanden,
naar mijn idee is de volgende klacht daarna ontstaan;
Het stuur begint hevig te trillen bij remmen.
Aangezien ik van de week nieuwe zomerbanden onder die velgen laat leggen wil ik eerst even aankijken of het dan na balanceren e.d weg is.
Mocht het blijven; dan zal dat wel duiden op kromme schijven denk ik?
(via de zoekfunctie ergens iets over gelezen)
2.
Wanneer ik achteruit rijd (volgens mij alleen dan wanneer ik dan rem) hoor ik een "bonk" onder de auto vandaan komen.
Via de zoekfunctie krijg ik het idee dat dit ook iets met de remmen te maken kan hebben.
Wat denken jullie?
Toen ik de auto net had ergerde ik me aan het piepen van de remmen, de garage heeft toen iets aan de blokken gedaan (niet vernieuwd), ik heb ze de schijven zien schuren en vet rond de blokken zien doen.
3.
Wanneer ik over oneffenheden rijd hoor ik duidelijk "geklapper" onder het voorterrein;
Zullen dit de schokbrekers zijn?
Zoals gezegd, nu heb ik nog garantie dus wil ik graag weten wat het is EN of het onder de garantie valt.
Hoop dat jullie m`n vragen kunnen beantwoorden,
thanks!
Heb nu de Octaaf een paar maanden en heb dus nog even garantie.
Ben er net mee weggeweest en heb er zo`n 2000 km mee gereden.
Allereerst; hij bevalt top!
Een paar kleine dingen waar ik wel even naar wil laten kijken binnen de garantie;
1.
Ik heb via internet een tijd geleden aluminiumvelgen gekocht met winterbanden,
naar mijn idee is de volgende klacht daarna ontstaan;
Het stuur begint hevig te trillen bij remmen.
Aangezien ik van de week nieuwe zomerbanden onder die velgen laat leggen wil ik eerst even aankijken of het dan na balanceren e.d weg is.
Mocht het blijven; dan zal dat wel duiden op kromme schijven denk ik?
(via de zoekfunctie ergens iets over gelezen)
2.
Wanneer ik achteruit rijd (volgens mij alleen dan wanneer ik dan rem) hoor ik een "bonk" onder de auto vandaan komen.
Via de zoekfunctie krijg ik het idee dat dit ook iets met de remmen te maken kan hebben.
Wat denken jullie?
Toen ik de auto net had ergerde ik me aan het piepen van de remmen, de garage heeft toen iets aan de blokken gedaan (niet vernieuwd), ik heb ze de schijven zien schuren en vet rond de blokken zien doen.
3.
Wanneer ik over oneffenheden rijd hoor ik duidelijk "geklapper" onder het voorterrein;
Zullen dit de schokbrekers zijn?
Zoals gezegd, nu heb ik nog garantie dus wil ik graag weten wat het is EN of het onder de garantie valt.
Hoop dat jullie m`n vragen kunnen beantwoorden,
thanks!