Garmin Nuvi 250

Okki

Donateur
Toch maar overstag gegaan en een navigatie gekocht. Garmin Nuvi 250, superplat en klein en doet het tot nu toe zeer goed (ook zeer goede recenties)

Ik wilde niet de zuignap gebruiken (staat ook in de gebruiksaanwijzing, na weghalen zuignap plekken van de ruit afvegen....tegen inbraak ??) dus iets anders bedacht.

Los, zonder adapter, blijft het ding perfect staan in het vakje op het dashboard, alleen niet veilig natuurlijk, kan toch alle kanten opvliegen.

Zelf met wat afval materiaal (hout en 2 Attema AE25 buitenhoekstukken) een houder in elkaar geflanst. Bedoeling is om e.e.a. natuurlijk nog wat netter te maken, maar het is maar een proto en voorlopig voldoet het.
Geluid wordt door het openstaande klepje perfect weerkaast.

Houder kan plat gelegd worden opgeborgen in het vakje.

Bijlagen

• OOK 065.jpg
    OOK 065.jpg
    49,7 KB · Weergaven: 100
  • OOK 067.jpg
    OOK 067.jpg
    49,1 KB · Weergaven: 89
  • OOK 078.jpg
    OOK 078.jpg
    42,4 KB · Weergaven: 111
  • OOK 077.jpg
    OOK 077.jpg
    33,1 KB · Weergaven: 128
  • OOK 079.jpg
    OOK 079.jpg
    37,9 KB · Weergaven: 119

Gieliovd

Forumguru
Ziet er goed uit man!

Okki de bouwer zeg ik, als je een metalen plaatje in de vorm van het bakje slaat heb je voldoende massa als voet. Schroef er vervolgens een mooie houder op met scharnieren en veren.

Als je voortaan het klepje open doet veer automatisch het navigatiesysteem omhoog en kun je aan de gang.

Natuurlijk werk je het voedingssnoer even netjes weg door de scharnierpunten van het klepje, in het dashboard.

:grin:

Keep up the good work!

Okki

Donateur
Probleem is volgens mij dat als je het apparaat plat legt en het met scharnieren omhoog wilt laten komen, het niet ver genoeg schuin kan komen te staan. Het moet dan weer naar voren (zie tekening)
Enfin...er valt nog het e.e.a. uit te proberen.

Ik koop er nog een tweede 12 volts voeding bij, die laat ik dan met een gaatje in het bakje aansluiten rechtstreeks op bijv. de radio (dus niet meer met de sigaretten aansteker aansluiting)

Bijlagen

• tekening2.JPG
    tekening2.JPG
    20,1 KB · Weergaven: 49

EdK

Forumguru
Vakantie en tijd om te hobbyen ??
Ik ben zelf maar op de Nuvi 660 overgestapt na eerst met de gedachte te hebben gelopen om de nieuwe pioneer 2 din te kopen.
Omdat ik ook geen zuignap afdrukken op me raam wil hebben heb ik het volgende van Garmin aangeschaft wat jij ook zou kunnen toepassen
Hierdoor kun je de Nuvi ook nog eens allen kanten opdraaien wat toch wel prettig is.
Dus kijk maar eens bij onderstaande link

http://www.garmin.nl/normal.php?id=436&cc=1121
dan naar accessoires.
Dashboardsteun met kogel 010-10747-02 € 28,00

waar te koop ?? Wel bij Waypoint in Moordrecht of Notter
http://www.gps-garmin.nl/contact.html
een wereldse Toko

Okki

Donateur
Thanks EdK, maar...waar en hoe bevestig je die dashboard steun dan?
Heb ook gedacht aan iets van Brodit, maar dan komt het ding weer te laag te hangen.

Er zit bij mij wel een zelfklevend rondje bij, waarop de de zuignap weer kun vastmaken. Maar dat rondje kleeft zo (zegt Garmin zelf) dat je het er nooit meer afkrijgt.

Trouwens, die site die je aanprijst is inderdaad mooi en compleet..maar wel erg traag. En.....niet zo goedkoop als waar ik hem vandaan heb (iets met een dik blauw mannetje, ook voor cd's en boeken). De juiste Europeesche versie overigens.

Bij-de-weg: wie zegt dat ik vakantie heb?

EdK

Forumguru
Tja ik ga er vanuit als iemand tijd heeft om te hobyen dan heeft ie vrij cq vakantie, vandaar !! ( generaliseren ?? )
ik heb bij mij steun die ik dan op dashboard heb geplakt twee soorten plakkers gekregen en de ene is een soort kleverig snot en hij zit er goed mee vast maar ik heb het er zonder problemen vanaf gekregen bij me Fabia
Wat de traagheid van de site !! Wel hier surf ik er met normale snelheid doorheen ! Dus misschien je verbinding op datr moment geweest ??

Bovenaan Onderaan