GAS LPG nodig

Hallo Everybody, wie weet hopelijk door ervaring welke de meest geschikte
GAS - installatie is ( merk + type zo mogelijk ) voor mijn reuze FABIA II 1.2 HTP ? Lever- en of inbouwtijd spelen weinig rol, het betaalt zichzelf later toch terug. Ben meer dan gewoon tevreden erover op benzine ( totnogtoe 2.200 km ) en wil hem niet verknoeien door een slechte LPG - installatie ( of -installateur). Heb vroeger al jarenlange positieve LPG-ervaringen (o.a. op mijn FELICIA 1300 GLX 68 PK.( Heb ooit in 2000 nog gas getankt in Tsjechië, no problem ! ), en wil zo mogelijk nu ook betrouwbaarheid. Alle reacties welkom, heb zelf al wat gezocht, beginnende forumschrijver S K O D A :ahum: :1884: :icon_smile_question :smiley29:

Fabia

† In Memoriam
Volgens mij is er geen gasinstallatie voor een 1.2 En gezien het verbruik lijkt me een gasinstallatie ook overbodig.

Zeer waardevolle en BRUIKBARE INFO. Heb al offerte voor juiste LPG-installatie gevraagd (Vialle - FX) in Goes. Lots of Thnx, SKODA.

Fabia

† In Memoriam
Ben benieuwd wat dat gaat kosten. Hou ons op de hoogte. Wat is het omslagpunt voor LPG?

In NL kost inbouw van een Vialle LPi-systeem zo'n 2200 euro en je gaat er vaak een MRB-klasse mee omhoog. Verbruik stijgt met een procent of 20, maar in principe is een LPi-installatie onderhoudsvrij, dus geen extra onderhoudskosten. Kwestie van in een Excel-sheet zetten en kijken wat je op jaarbasis bespaart. Bij een tweedehands waar de tank al ingebouwd is, kan LPG al vanaf zo'n 8000km/jaar rendabel zijn.

Bovenaan Onderaan