Gasklephuis vervangen

Goedemiddag,

We hebben paar dagen terug onze gasklephuis laten vervangen aan onze octavia 2. Hij schoot onder het rijden ineens door in hele hoge toeren. Nu is het probleem dat hij het nog steeds heeft :mad: we moeten de auto uitzetten Wilt het ophouden. als we opnieuw willen starten , start die niet meer!! HELP!! :)
 

Spierings

Forumguru
Laten uitlezen...kan hem vanaf hier ook niet instralen :tegek:

Maar is er een nieuw of gebruikte gasklep gemonteerd... Is deze ook ingeleerd.
 

ertromp

Forumguru
Exact is dat vervangende exemplaar wel ingeleerd? En heb je de reparatie laten doen bij een garage dan heb je neem ik aan nog garantie?
 
We hebben er eentje uit een andere Skoda via de sloop, deze had nog maar 128.000 gelopen. We hebben hem door
een eenmansgarage erin laten zetten en hij is ingeleerd.
 
Onder het rijden blijft het gas hangen en als ik dan de koppeling indruk loopt het toerental op naar 4000 toeren en blijft hangen. Als ik de motor dan uit zet start deze niet meer. Na een tijdje start hij wel weer en loopt deze weer normaal tot het probleem weer terugkomt. Bougies en kabels luchtmassameter en gasklephuis zijn vervangen en ingeleerd. Maandag wordt hij weer uitgelezen op fouten maar die gaf hij eerder geen aan. Kan het aan lekkage van slagen liggen ?
 

Ginius

Lid
Was het zeker dat het gasklephuis defect was? Heb je hem bekeken? Was hij smerig of net al bij mij een interne veer gebroken? Zou misschien ook carteronluchting kunnen zijn.
 
Volgens 2 garages was het zeker het gasklephuis. Maar de problemen blijven. De wagen staat nu in de garage om weer uit te lezen. Dacht zelf ook aan valse lucht of vacuüm of zoiets maar we zullen zien. De oude was minder vuil dan de vervangende.
 

Ginius

Lid
Raar dat ze de vervangende niet direct hebben schoongemaakt. Als hij eruit was, was dit makkelijk te doen. Bij mij ontstonden de problemen in Tsjechië. Daar hebben ze het vervangen voor een nieuwe versie. Had toen geen keuze voor vervangende. Kon alleen maar nieuw. Toch blij dat ik dat gedaan heb. Van verschillende mensen gehoord dat ze toch achteraf nog problemen hadden met een vervangende.
 
Ik weet niet of ze de vervangende schoon hebben gemaakt maar ik denk het wel. Van een EPC heb ik niks gehoord. Is deze makelijk te vervangen en hoeveel gaat dit kosten.
 

Ginius

Lid
Bevreemd me wel dat er geen fouten geloged worden. Gaan er geen lampjes branden? Kun jij de fout ook opwekken daar elke keer dezelfde handelingen te doen?
 
Nee. Zo rijd hij een dag zonder problemen en dan weer 5 keer op een dag dat het toerental oploopt en hij daarna niet meer start. Vandaag 3 keer weg geweest en geen probleem. Gisteren 4 keer op een dag. Volgens de garage konden ze niks in geheugen vinden.
 

Ginius

Lid
Vreemd. Blijft lastig zulke problemen op te sporen (kost veel tijds en helaas geld). Als eens laten uitlezen bij een dealer?
 
Heb hem net opgehaald maar ze wouden niks zeggen. Ik moest eerst eens aankijken wat hij doet en of er nog klachten zijn. En dan hoor ik hoe of wat. Maar voor nu start hij goed en reed prima. Morgen eens een stukje rijden en kijken of het verholpen is.
 

Cordoba

Forumguru
Net als Ronnie gok ik op het elektronische deel van het gaspedaal, dat er geen foutcode is gevonden kan liggen aan het feit dat waarschijnlijk algemene uitleesapparatuur is gebruikt, en dat kan betekenen dat specifieke foutcodes voor Vag (Skoda, Seat, Audi & VW) niet worden gevonden.
 
Ja dat zou kunnen. Het is geen dealer wel RDW erkend en heel veel ervaring. Is bij ons in de buurt erg bekend. Als het nu niet is opgelost dan toch maar naar de dealer want het is en blijft een fantastische wagen ik heb gewoon pech gehad. Als dit is opgelost kan ik er nog jaren mee rijden. Heb al verschillende merken gereden maar deze is mijn favoriete.
 
Zo. Vanmorgen naar mijn werk gereden en de wagen liep prima. Merkte dat het gaspedaal merk druk had en hij liep lekker. Na het werk weer weg gereden en na 500 meter........Ja hoor......gas bleef hangen op 2500 toeren en na de koppeling te hebben ingedrukt omdat ik voor een stoplicht stond liep deze weer op tot 4000 toeren. Toch doorgereden naar de snelweg en naar huis. Bij de afrit weer helemaal geen probleem meer. Gelijk naar de garage gereden en kan morgen na het werk weer terug om hem uit te laten lezen.
 
Bovenaan Onderaan