Gaspedaal elektronisch? cruise control inbouwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bennyvw

Nieuw lid
is het gaspedaal van een fabia 1.4 16v van 2004 elektronisch? (potentiometer ipv van staalkabeltje?) ik ben namelijk een cruise control aan het inbouwen, en ik vind nergens de gaskabel in het motorcompartiment. Iemand al ooit een cruise control ingebouwd in een fabia? Zo ja, zijn er zaken waar ik moet op letten?

Jpoers

Lid
de 1.4 16v van 2004 heeft het volgens opgaaf gewoon standaard. de lichtere 8v pas vanaf 04/2001 standaard.
de nog lichtere motisering niet aanwezig of alleen als optie.

Maar ik denk dat benny wel gekeken heeft of die cruise heeft of niet /forum/images/graemlins/grin.gif

Maar het gaspendaal is inderdaad elektronisch.
het is daarom makkelijk in te bouwen aangezien het eenvoudig aansluitbaar is op het management-sys.

bennyvw

Nieuw lid
verdorie. en ik heb zo een systeem gekocht dat op de gaskabel moet aangesloten worden. en zt50 van john gold. dat wordt prutsen dus.

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: bennyvw</font><hr />

verdorie. en ik heb zo een systeem gekocht dat op de gaskabel moet aangesloten worden. en zt50 van john gold. dat wordt prutsen dus.

[/ QUOTE ]

Niet alleen dat,ik denk dat het helemaal niet gaat lukken.

Ga maar gewoon naar de dealer en dan krijg je een orginele nieuwe knipperlicht schakelaar met de cruise erop. schakelaar zal rond de 75,- euro kosten volgens mij en dan komt er nog een kabelsetje bij en misschien moet er nog een kabel getrokken worden naar je computer.

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: AGTon</font><hr />

MAar waarom zit er bij jouw geen standaard cruise op ? Of is er iets mee gebeurd ?

[/ QUOTE ]

ik neem aan dat je het tegen bennyvw hebt?!?!

bennyvw

Nieuw lid
tja, der zit standaard echt geen cruise control op. hier in belgie is dit nog steeds een optie. Maar ik heb hier een oplossing gevonden denk ik. ik heb die gaskabel van de cruise control kunnen verbinden met het gaspedaal. Heel elegant is het niet, maar hopelijk wel effectief. zal er morgen eens wat foto's van doorsturen.

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

de 1.4 16v van 2004 heeft het volgens opgaaf gewoon standaard. de lichtere 8v pas vanaf 04/2001 standaard.
de nog lichtere motisering niet aanwezig of alleen als optie.

Maar ik denk dat benny wel gekeken heeft of die cruise heeft of niet /forum/images/graemlins/grin.gif

Maar het gaspendaal is inderdaad elektronisch.
het is daarom makkelijk in te bouwen aangezien het eenvoudig aansluitbaar is op het management-sys.

[/ QUOTE ]

</font><blockquote><font class="small">Citaat: benny</font><hr />

[/ QUOTE ]

Heeft ie blijkbaar toch niet goed genoeg gekeken !!! /forum/images/graemlins/crazy.gif

Mark

Banned
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Daniel_Fabia</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: bennyvw</font><hr />

[/ QUOTE ]

Niet alleen dat,ik denk dat het helemaal niet gaat lukken.

Ga maar gewoon naar de dealer en dan krijg je een orginele nieuwe knipperlicht schakelaar met de cruise erop. schakelaar zal rond de 75,- euro kosten volgens mij en dan komt er nog een kabelsetje bij en misschien moet er nog een kabel getrokken worden naar je computer.

[/ QUOTE ]

Het kost wel iets meer.
Heb geinformeerd naar het inbouwen van een cruise en het is toch iets meer werk dan enkel een hendeltje aanpassen.
1 persoon is er toch een halve dag mee bezig, draden treken (liggen er niet standaard!), boordcomputer aanpassen en nog wat ander prutswerk.
Kosten komen uit rond de 300€, heb je wel alles orgineel van Skoda.
Op de Fabia 1 is het zelfs niet mogelijk om achteraf een cruise in te bouwen.

En op de Topic vraag, Fabia 1 heeft een gaspedaal met een kabel en Fabia 2 heeft een elektronisch gaspedaal.

Jpoers

Lid
is inderdaad een duur geintje op zo'n manier.
maar je voorkomt een hoop gepruts. en een kabel aan je gaspendaal lijkt me ook niet echt de meest elegante opplossing om een cruise control in te bouwen.

rocket

Senior Member
waar om heb je geen originele cc aangeschaft dan hoeft je alleen maar de richting schakelaar te vervangen en de computer activeren met de vag com bij marjafullspeed.nl kan je een cc inlaten bouwen

mvg
rocket

rare prijzen hebben jullie hier, ik heb in mijn fabia achteraf een cruise control laten inbouwen en dat heeft mij 150 euro gekost (als optie kost het een kleine 125 euro).

Jpoers

Lid
ik weet dan niet de prijzen van een fabia.
maar bij mijn broer die heeft een polo 1.4tdi uit 2003 en was 350 euro kwijt.
best wel wat als je ziet dat de optie nog niet eens de helft koste. en de aansluitingen er al liggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan