Gaspedaal Octavia ll fl

dre

Actief lid
Skodafanaten,

Ik ben ook maar eens begonnen met het vervangen van de standaard pedalen naar een iets sportievere look.
Zo ziet het er momenteel uit: IMG_20160917_112622.jpg
Dit was allemaal vrij gemakkelijk te vervangen maar het gaspedaal moet dus nog gedaan worden.

Iemand ervaring met het zelf monteren van dit model gaspedaal?
[Attaché=full]55388[/ATTACH]
IMG_20161222_151350.jpg
IMG_20161222_151414.jpg

En zo ja, gaat dit zonder probleem of geeft dit storingen?
En blijkbaar is er een speciale tool om het gaspedaal los te halen of kan dit ook anders zonder beschadigingen?

Bijlagen

• IMG_20161222_151321.jpg
    IMG_20161222_151321.jpg
    91,2 KB · Weergaven: 23

CDK

Forumguru
Bij mijn S2 was het plug & play, geen speciale tool nodig. Los schroeven, stekker los maken en bij de nieuwe stekkertje vast en vast schroeven.

dre

Actief lid
En dit gaf geen meldingen of storingen @Corné de Kluijver ?
Want een tijd geleden ben ik bij mijn garage langs geweest en zij konden niet in 1 2 3 een pedaal vervangen omdat ze blijkbaar de wagen aan de computer moesten hangen om een nieuwe pedaal in te lezen? (Of ik kwam weer maar eens bij 1 van de minder slimme mannen van de garage terecht)

Antera

Donateur
Is nog steeds plug and play. Gaspendaal moet wel van een benzine/diesel zijn afhankelijk wat je zelf voor motor hebt heb ik me eens laten vertellen

• Leuk
Waarderingen: dre

dre

Actief lid
Perfect, bedankt mannen! Dan weet ik maandag weer wat te doen. Enkel nog even bekijken of ik inderdaad de juiste pedaal heb en monteren maar!

oco1979

Forumguru
lijk me plug and play.
Bij franse wagens al eens gehad deze het noorden kwijt is als je batterij loskoppeld.
Das zo verholpen.
Contact aan,gaspedaal tot aan de bodem duwen en terug los en paar keer.(niet starten)
Dan contact uitzetten.
Dan vervolgens eens starten.

Indien dat nodig zou zijn he.

• Leuk

emilio3333

Forumguru
Heb deze eens vervangen bij een Seat Leon 1P, deze is hetzelfde als de Octavia 2. Klusje stelt niks voor.
Oude pedaal verwijderen is best even lastig. De onderste 2 pinnen moet je tegelijk omhoog wippen. Ik heb het toen gedaan met 2 schroevendraaiers. De stekker is gewoon plug en play. Auto pas weer starten als het nieuwe pedaal is aangesloten. Werkt gelijk. Hoeft niks ingelezen te worden. Pedaal is gewoon universeel voor alles van Vag, benzine of diesel maakt ook niks uit. Pedaal wat je dus hebt is dus goed.

• Leuk

dre

Actief lid
Vandaag eindelijk het gaspedaal vervangen!

Via andere site had ik nog een mooie how-to gevonden.
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2194350

Gaat inderdaad allemaal zeer gemakkelijk op het loshalen van de 2 onderste pinnen na. Dit is even knoeien maar heb ik zoals @emilio3333 aangaf ook met 2 schroevendraaiers gedaan en dan even omhoog trekken.(hier is dus blijkbaar dat speciale tooltje voor gemaakt dat in 1 keer die 2 pinnen indrukt)
En het werkt inderdaad allemaal perfect zonder problemen na installatie!

Bijlagen

• gaspedaal.jpg
    gaspedaal.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 29
Bovenaan Onderaan