gaspedaal sensor (TPS)

ronald_j

Actief lid
vraagje,

Onderin het vermogen reageert mijn Fabia nogal schokkerig op het gaspedaal. Ik houd er rekening mee dat de gaspedaal sensor versleten is.
Kun je de gemeten positie met iets van VAG-Com uitlezen? Als niet. Kun je ergens het signaal uitmeten zonder de halve auto uit elkaar te moeten slopen?

Evt. kan ik hem ook gewoon laten vervangen en zien of het helpt. Is zoiets duur?

Ronnie

Forumguru
Wanneer het een benzine Fabia is zou ik eerst het gasklephuis reinigen (laten), dit is waarschijnlijker dan het gaspedaal.('t is immers geen Toyota....)

ronald_j

Actief lid
Woehahaha :1761:Dat klopt ja.

Tja, gasklephuis schoonmaken kan nooit kwaad. Dat zal ik gelijk even inroosteren met de APK (komt er ook weer aan).

Blijven die sensoren altijd fris dan? Voor mijn gevoel stemt het heel mooi overeen met gekraak dat je krijgt bij oude potmeters.
Nja, dat bewaar ik dan wel tot nadat het gasklephuis schoongemaakt is.

ronald_j

Actief lid
Heb enige tijd geleden een TEC behandeling laten doen.
Daar knapt het wel van op. Ik vind nog steeds wel dat hij schokkerig reageert, maar het is wel duidelijk minder geworden.

Binnenkort gaan we ook de uitlaat repareren omdat deze lekt. Misschien heeft dat er ook iets mee te maken. Dat hij zijn eigen uitlaatgassen aanzuigt, of te weinig druk heeft ofzo.

Bovenaan Onderaan